• Polecane
  • Wszystkie
  • Technologia
  • Biznes
  • Prawo
  • Finanse
  • Testy i recenzje
  • Felietony

Austriacki sąd uznał, że Google Analytics narusza DGPR (RODO), więc teraz pora na ruch Google, bo inaczej być może zniknie ze stron w Unii Europejskiej

Jedni się cieszą, inni zgrzytają zębami, bo właśnie austriacki sąd uznał, że system...

Austriacki sąd uznał, że Google Analytics narusza DGPR (RODO), więc teraz pora na ruch Google, bo inaczej być może zniknie ze stron w Unii Europejskiej

Jedni się cieszą, inni zgrzytają zębami, bo właśnie austriacki sąd uznał, że system...

  • Wiadomości
  • Poradniki
  • Media
  • Multimedia
  • Zakupy
  • Do pobrania
  • Inne
  • Jednym zdaniem

Prasówka: koniec rezerwacji domen .pl, zmiana właściciela .org, kolor roku 2020, Quora po polsku, Google i YouTube w 2019, Wasteland 2 za darmo i ciekawe Humble Bundle

Powiedzmy, że jestem sceptyczny, jeśli chodzi o takie hasła jak „klient...

Najnowsze wpisy

Plik wymiany, czyli pamięć typu swap w systemie Debian (i Ubuntu)

Kilka dni temu na moją skrzynkę przyszła wiadomość o potencjalnie złowrogim tytule „Nowe warunki współpracy – Propozycja” z HitMe.pl, gdzie mam od dawna swój podstawowy serwer (na którym działa m.in. Webinsider.pl). Potencjalnie złowroga, bo jakoś tak jest, że jak już przychodzą tego typu wiadomości, to zazwyczaj oznacza to np. wyłączenie bezpłatnego pakietu G Suite. Na szczęście tym razem była to wiadomość z propozycją zmiany aktualnie używanego serwera na coś nowszego (z aktualnej oferty).

Jednokolumnowy widok archiwum produktów w WooCommerce na urządzeniach mobilnych, przy korzystaniu z Divi Buildera

Strona na WordPressie, do tego wtyczka WooCoommerce dla funkcji sklepu internetowego, oraz motyw Divi od Elegant Themes, a więc i Divi Builder nie tylko dla standardowych stron, ale też – korzystając ze wsparcia Divi dla WooCommerce – dla stron związanych ze sklepem. Można by rzec, że kwartet całkiem udany, całkiem dopasowany, ale… No właśnie – jak to bywa w życiu, zawsze bywa jakieś „ale”. Zwłaszcza gdy do działającego układu dołożyć „piąte koło u wozu”. Problem tylko w tym, że tym piątym kołem w tym przypadku jest mobile, a konkretnie mobilne urządzenia. A tego zignorować nie można, nawet jeśli  nie w każdej branży obowiązuje „mobile first”.

Austriacki sąd uznał, że Google Analytics narusza DGPR (RODO), więc teraz pora na ruch Google, bo inaczej być może zniknie ze stron w Unii Europejskiej

Jedni się cieszą, inni zgrzytają zębami, bo właśnie austriacki sąd uznał, że system statystyk Google Analytics (GA) jest niezgodny z unijnym prawem, konkretnie GDPR (RODO). A może nawet nie tyle sam system statystyk, ile fakt, że dane przetwarzane są na serwerach w USA, czyli poza EU, a skoro tak, to… Max Schrems z NOYB na swoim koncie może dopisać kolejne zwycięstwo, a korzystający z GA (nie tylko) na stronach mogą zacząć się zastanawiać, co teraz.

Szybsze działania rozbudowanej strony na WordPressie dzięki kontroli uruchamiania wtyczek (uruchamianie selektywne)

Kwestia optymalizacji szybkości działania stron to temat, na który można by pewnie pisać i pisać. Sam do zwolenników „optymalizacji” pod wyniki (!) z Google PageSpeed Insights czy GTmetrix nie należę, i jeśli mam do wyboru szeroko rozumianą użyteczność strony internetowej lub lepszy wynik we wspomnianych testach, najczęściej wybiorę to pierwsze. Nie oznacza to jednak, że szybkość działania strony nie ma dla mnie znaczenia, bo ma. Z tym że nie w kontekście wspomnianych testów czy mitycznych „użytkownik czeka na wczytanie strony 3 sekundy, a potem zamyka stronę”. I tak ostatnio optymalizowałem działanie jednego sklepu, który jednocześnie był platformą kursową oraz webinarową.

Cena netto i brutto, czyli sufiks wyświetlanej ceny w WooCommerce (+liczba cyfr po przecinku, czyli grosze w sklepie internetowym)

Jednym z częstych tematów, jakie nie tylko trafiają do mnie tą czy inną drogą, ale też pojawiają się na różnych grupach związanych z WordPressem i WooCommerce jest to, jak w sklepie można obok ceny brutto wyświetlić cenę netto (lub odwrotnie). Zazwyczaj pytający szuka jakiegoś rozwiązania, typu wtyczka, ewentualnie „odrobina kodu PHP”. Jest to o tyle ciekawe, że odpowiednie rozwiązanie jest wbudowane w WooCommerce, choć jego aktywacja jest trochę trudniejsza, niż „zaznaczenie ptaszka” w odpowiednim miejscu.

Krótki kod (shortcode) w WordPressie, z dynamicznym linkiem bazującym na aktualnym adresie URL

Na jednej z grup poświęconej WordPressowi pojawił się niedawno post, z prośbą o podpowiedź, jak wstawić na stronie link, który będzie zawierał jakby aktualny URL, ale z inną domeną. Cały ambaras jednak w tym, by to był link uniwersalny, który będzie się automatycznie dopasowywał do strony, na której w danym momencie będzie użytkownik.

Warunkowe wyświetlanie elementów (sekcji, wiersza, konkretny moduł) w motywie Divi, Extra i innych z wtyczką Divi Builder

Dostałem wczoraj zapytanie, jakiej wtyczki do WordPressa użyć, by móc wyświetlać na stronie sklepu internetowego (WooCommerce) niektóre elementy warunkowo – w wybranych momentach, na wybranych stronach, i tylko zalogowanym użytkownikom, należącym do wybranych grup. I może mógłbym wdrożenie jakiegoś rozwiązania tego typu zaproponować, gdyby nie to, że ta osoba na swojej stronie korzysta z motywu Divi, a tam już od kilku miesięcy (wrzesień 2021) taka opcja jest w standardzie.

Alternatywne wykorzystanie pola „ciąg dalszy adresu” w sklepie internetowym na WooCommerce, czyli kondygnacja głupcze! ;-)

W WooCommerce – tak, jak w wielu innych systemach – pole przeznaczone na wpisanie ulicy i numeru domu (oraz ewentualnie mieszkania) składa się z dwóch linijek – podstawowejm, oraz opcjonalnej, przeznaczonej na „ciąg dalszy adresu”. W większości przypadków jest to pole wręcz zbyteczne, stąd czasem jest nawet ukrywane, w ramach upraszczania formularza. Ostatnio jednak „konsultowałem” sytuację odwrotną – nie tylko go nie chowamy, ale wręcz „przywracamy” etykietę tego pola, oraz robimy, by było wymagane.

Gdy w WooCommerce nie działają płatności Przelewy24, sprawdź, czy masz wtyczkę w odpowiedniej wersji i ustawiony adres IP serwera

Przez formularz kontaktowy wpadła mi dziś rano wiadomość z prośbą o pomoc, bo w sklepie internetowym na WooCommerce „prawdopodobnie kilka dni temu” przestały prawidłowo działać szybkie płatności realizowane przez Przelewy24. Normalnie mogłoby to oznaczać jakieś płatne zlecenie lub chociaż ciekawy artykuł na Webinsider.pl z opisem problemu. Tym razem jednak wiedziałem, że na krótkiej odpowiedzi e-mail cała sprawa się zakończy. I to nie dlatego, że jestem specjalnie drogi, a po prostu z góry uznałem, że wprawdzie problem jest, ale tak jakby go nie ma…

Loading

Zobacz również Newslog, nasz kanał z krótkimi, ale równie ważnymi wiadomościami... :-)

Pin It on Pinterest