Trafiłem w ostatnich dniach na kilka artykułów, które powoływały się na badanie (ankietę) przeprowadzone przez AudienceProject, dotyczące tego, jak zachowaliby się użytkownicy (subskrybenci) platformy Netflix, gdyby zdecydowano się na wprowadzenie reklam. Nie powinno nikogo dziwić, że – przynajmniej w deklaracjach – większość pytanych (ankietowanych) wyraziło swoje (potencjalne) niezadowolenie z takiego faktu.

Netflix z reklamami wg badania AudienceProject

Ba, niezadowolenie to mało powiedziane, bo zdecydowana większość (54-69% zależnie od kraju) zadeklarowała zaprzestanie korzystania z serwisu w takiej sytuacji. Sytuacja poprawiła się nieznacznie, gdy zapytano o reklamy, ale w połączeniu ze zmniejszeniem cen abonamentu (37-57% zależnie od kraju):

Tylko że to… puste deklaracje, które nic nie znaczą, dopóki nie zostaną skonfrontowane w rzeczywistości. Ile to już razy użytkownicy tej czy innej usługi zapowiadali bunt, odejście z powodu takiej czy innej zmiany. I co? I nic, bo taka jest nasza natura. I firmy dobrze o tym wiedzą.

Zresztą nawet jakby uznać, że faktycznie nastąpiłaby próba odejść, to dokąd? Torrenty? Wolne żarty. Właściwie nie ma sensownej alternatywy. Showmax się zwija, HBO Go to inna liga (ze zdecydowanym wskazaniem na Netflix). Jest jeszcze Amazon Prime Video, ale… to też (jeszcze) nie ta liga, i to nie tylko w Polsce. Trzeba pamiętać, że w tego typu branży nie liczą się (tylko) chęci, ale prawa licencyjne.

Mam nadzieję, że Netflix reklam jednak nie wprowadzi, chyba że fakultatywnie, w zamian za zmniejszenie abonamentu. Ale też jestem daleki od stwierdzenia, że gdyby – odpukać – reklamy zostały wprowadzone odgórnie i bezwarunkowo, to zrezygnuję z usługi. Nie ma co Was i siebie oszukiwać…

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera!