Trafiłem w ostatnich dniach na kilka artykułów, które powoływały się na badanie (ankietę) przeprowadzone przez AudienceProject, dotyczące tego, jak zachowaliby się użytkownicy (subskrybenci) platformy Netflix, gdyby zdecydowano się na wprowadzenie reklam. Nie powinno nikogo dziwić, że – przynajmniej w deklaracjach – większość pytanych (ankietowanych) wyraziło swoje (potencjalne) niezadowolenie z takiego faktu.

Netflix z reklamami wg badania AudienceProject

Ba, niezadowolenie to mało powiedziane, bo zdecydowana większość (54-69% zależnie od kraju) zadeklarowała zaprzestanie korzystania z serwisu w takiej sytuacji. Sytuacja poprawiła się nieznacznie, gdy zapytano o reklamy, ale w połączeniu ze zmniejszeniem cen abonamentu (37-57% zależnie od kraju):

Tylko że to… puste deklaracje, które nic nie znaczą, dopóki nie zostaną skonfrontowane w rzeczywistości. Ile to już razy użytkownicy tej czy innej usługi zapowiadali bunt, odejście z powodu takiej czy innej zmiany. I co? I nic, bo taka jest nasza natura. I firmy dobrze o tym wiedzą.

Zresztą nawet jakby uznać, że faktycznie nastąpiłaby próba odejść, to dokąd? Torrenty? Wolne żarty. Właściwie nie ma sensownej alternatywy. Showmax się zwija, HBO Go to inna liga (ze zdecydowanym wskazaniem na Netflix). Jest jeszcze Amazon Prime Video, ale… to też (jeszcze) nie ta liga, i to nie tylko w Polsce. Trzeba pamiętać, że w tego typu branży nie liczą się (tylko) chęci, ale prawa licencyjne.

Mam nadzieję, że Netflix reklam jednak nie wprowadzi, chyba że fakultatywnie, w zamian za zmniejszenie abonamentu. Ale też jestem daleki od stwierdzenia, że gdyby – odpukać – reklamy zostały wprowadzone odgórnie i bezwarunkowo, to zrezygnuję z usługi. Nie ma co Was i siebie oszukiwać…

(!) Zgłoś błąd na stronie | Lub postaw nam kawę :-)
LUTy dla D-Cinelike (DJI Mini 3 Pro, DJI Avata, OSMO Pocket) od MiniFly
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce
Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej
Patryk