Wprawdzie specjalistą od mediów społecznościowych na Webinsider.pl jest raczej koleżanka Beata (chyba lubi, na pewno korzysta, a ja nie przepadam, i staram się nie korzystać ;-)), to sam też staram się przynajmniej orientować, co w tym temacie się dzieje. I tak podczas jednej z niedawnych konsultacji biznesowych (strategia działań promocyjnych w internecie dla… ;-)) okazało się, że faktycznie coś w tym jest, bo ja o Bibliotece reklam Facebooka wiedziałem, a agencyjny specjalista od mediów społecznościowych nie…

Biblioteka reklam na Facebooku (i Instagramie)

Co zdziwiło mnie o tyle, że nie jest to narzędzie nowe, bo w dotychczasowej formie funkcjonuj co najmniej od kilku miesięcy. A zarazem  jest to narzędzie dość przydatne, zwłaszcza do analizy działań np. naszej konkurencji na Facebooku czy Instagramie:

Biblioteka reklam zapewnia przejrzystość reklam, oferując wszechstronną kolekcję wszystkich reklam wyświetlanych obecnie w produktach Facebooka (w tym Instagram) z możliwością przeszukiwania. Bibliotekę może przeglądać każdy, niezależnie od tego, czy ma konto na Facebooku.

Biblioteka oferuje dostęp do wszystkich aktywnych reklam, także tych, które nie zostały Tobie wyświetlone, ponieważ reklamodawca nie uwzględnił Cię w swojej grupie docelowej.

I tak możemy uzyskać nie tylko dodatkowe informacje na temat wybranej strony (profilu), ale również podejrzeć wszystkie kampanie reklamowe, jakie aktualnie prowadzi (w przypadku m.in. partii politycznych i organizacji społecznych będą to również kampanie/reklamy zakończone):

A skoro jesteśmy przy temacie Biblioteki Reklam na Facebooku, to warto zajrzeć również do raportu dotyczącego Biblioteki reklam:

Eksploruj, filtruj i pobieraj dane dotyczące reklam związanych z kwestiami społecznymi, wyborami lub polityką. Zobacz łączne kwoty wydatków, wydatki według określonych reklamodawców oraz dane dotyczące wydatków według lokalizacji geograficznej.

Od razu możemy się np. dowiedzieć, że od marca 2019 na reklamy dotyczące kwestii społecznych, wyborów lub polityki wydano 9 279 195 zł, co osiągnięto za pomocą 42 047 reklam. Oczywiście znajdujących się w Bibliotece reklam, i gotowych do bardziej szczegółowej analizy.

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!

Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!

Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!