Wprawdzie specjalistą od mediów społecznościowych na Webinsider.pl jest raczej koleżanka Beata (chyba lubi, na pewno korzysta, a ja nie przepadam, i staram się nie korzystać ;-)), to sam też staram się przynajmniej orientować, co w tym temacie się dzieje. I tak podczas jednej z niedawnych konsultacji biznesowych (strategia działań promocyjnych w internecie dla… ;-)) okazało się, że faktycznie coś w tym jest, bo ja o Bibliotece reklam Facebooka wiedziałem, a agencyjny specjalista od mediów społecznościowych nie…

Biblioteka reklam na Facebooku (i Instagramie)

Co zdziwiło mnie o tyle, że nie jest to narzędzie nowe, bo w dotychczasowej formie funkcjonuj co najmniej od kilku miesięcy. A zarazem  jest to narzędzie dość przydatne, zwłaszcza do analizy działań np. naszej konkurencji na Facebooku czy Instagramie:

Biblioteka reklam zapewnia przejrzystość reklam, oferując wszechstronną kolekcję wszystkich reklam wyświetlanych obecnie w produktach Facebooka (w tym Instagram) z możliwością przeszukiwania. Bibliotekę może przeglądać każdy, niezależnie od tego, czy ma konto na Facebooku.

Biblioteka oferuje dostęp do wszystkich aktywnych reklam, także tych, które nie zostały Tobie wyświetlone, ponieważ reklamodawca nie uwzględnił Cię w swojej grupie docelowej.

I tak możemy uzyskać nie tylko dodatkowe informacje na temat wybranej strony (profilu), ale również podejrzeć wszystkie kampanie reklamowe, jakie aktualnie prowadzi (w przypadku m.in. partii politycznych i organizacji społecznych będą to również kampanie/reklamy zakończone):

A skoro jesteśmy przy temacie Biblioteki Reklam na Facebooku, to warto zajrzeć również do raportu dotyczącego Biblioteki reklam:

Eksploruj, filtruj i pobieraj dane dotyczące reklam związanych z kwestiami społecznymi, wyborami lub polityką. Zobacz łączne kwoty wydatków, wydatki według określonych reklamodawców oraz dane dotyczące wydatków według lokalizacji geograficznej.

Od razu możemy się np. dowiedzieć, że od marca 2019 na reklamy dotyczące kwestii społecznych, wyborów lub polityki wydano 9 279 195 zł, co osiągnięto za pomocą 42 047 reklam. Oczywiście znajdujących się w Bibliotece reklam, i gotowych do bardziej szczegółowej analizy.

(!) Zgłoś błąd na stronie | Lub postaw nam kawę :-)
LUTy dla D-Cinelike (DJI Mini 3 Pro, DJI Avata, OSMO Pocket) od MiniFly
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce
Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej
Patryk