Wprawdzie, od kiedy wykupiłem roczny dostęp do Envato Elements, zdecydowanie rzadziej korzystam z różnej maści stocków (również tych z darmowymi zdjęciami), to cały czas zdarza mi się zaglądać do serwisu Creative Market. I to nie tylko z racji na cotygodniową porcję gratisów… Dlatego wydaje mi się, że warto odnotować, że w serwisie pojawiły się nowe typy licencji…

Nowe licencje w serwisie Creative Market

Pod koniec 2015 pisałem o nowych – oczywiście na tamten czas – licencjach w serwisie Creative Market. Minęło kilka lat, i mamy kolejną zmianę. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że dodano licencję prywatną (dla osobistych, niekomercyjnych zastosowań), oraz zmodyfikowano istniejące komercyjne, dzieląc je nie tylko wg zastosowania, ale i liczby końcowych produktów:

Tak więc obecnie w serwisie Creative Market mamy licencję „personal”, która pozwala na przygotowanie z zakupionego materiału/zasobu produktu, który nie będzie sprzedawany, lub do wykorzystania na prywatnym profilu w mediach społecznościowych (bez komercyjnej aktywności). Mało, ale… być może niektórym taka licencja wystarczy.

Dalej mamy już bardziej klasycznie, czyli:

Commercial

  • Do 5 000 sztuk cyfrowych lub fizycznych produktów na sprzedaż
  • Jeden komercyjny profil w mediach społecznościowych (zarządzany przez licencjobiorcę)
  • Nielimitowana liczba fizycznych materiałów reklamowych dystrybuowanych lokalnie
  • Cyfrowa reklama z nielimitowaną liczbą odsłon
  • Transmisja (w tym cyfrowa i na żywo) do 500 000 widzów (łącznie)

Extended Commercial

  • Do 250 000 sztuk cyfrowych lub fizycznych produktów na sprzedaż
  • Nieograniczona liczba kont w mediach społecznościowych (zarządzany przez licencjobiorcę)
  • Nielimitowana liczba fizycznych materiałów reklamowych dystrybuowanych lokalnie, w kraju i globalnie
  • Cyfrowa reklama z nielimitowaną liczbą odsłon
  • Transmisja (w tym cyfrowa i na żywo) bez limitu widzów/odsłon
  • Jedna aplikacja, aplikacja mobilna, internetowa lub gra pobrana/sprzedana do 250 000 razy

Szczegółowe informacje znajdziecie na stronie z opisem poszczególnych licencji w serwisie Creative Market…

Od siebie tylko dodam, że o ile podział na 2 komercyjne został słusznie utrzymany (choć z modyfikacjami, dopasowaniem do obecnego rynku), to wprowadzenie licencji „do użytku prywatnego” trochę mnie dziwi. W sumie to niewiele można, a to, co można, to ze sporymi restrykcjami (użytek tylko prywatny).

Jedyny sens to może jakieś zaproszenie na prywatną uroczystość, bo ciężko uznać za sensowne, korzystanie np. z płatnych grafik/zdjęć na całkowicie prywatnym – bez jakiegokolwiek charakteru komercyjnego – profilu w mediach społecznościowych. Zdecydowanie lepiej (i zdecydowanie taniej) sprawdzą się tutaj bezpłatne banki zdjęć. Ba, nawet abonament typu Envato Elements może się lepiej sprawdzić, bo przy większej liczbie wrzucanych zdjęci miesięcznie (~10-20?) nie tylko wyjdzie taniej, ale będziemy mogli używać dostępnych tam materiałów właściwie dowolnie, również w calach komercyjnych. I to bez limitu pobrań…

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Envato Elements - pobierasz co chcesz, ile chcesz