Wprawdzie serwis/usługa bm.pl (robot finansowy) czeka w kolejce na swój wpis, to dziś się pojawi gościnnie, bo poranek przywitał mnie m.in, informacją, że nie udało się pobrać faktury z mojego konta w e-BOK PGNiG…

e-BOK PGNiG, prace konserwacyjne i błędny komunikat

Z racji tego, że rachunków do opłacania coraz więcej, to tam gdzie mogę staram się to automatyzować – sposobów na to jest sporo, ale od dłuższego czasu chętnie korzystam z „robota finansowego” bm.pl, bo nie tylko pozwala mi to zautomatyzować płatności (z pełna informacją co i kiedy na e-mail), to jeszcze płatności schodzą z karty kredytowej, dzięki czemu na karcie mam obrót, a płatności kredytuje mi bank (a do tego jeszcze cały czas trwa promocja, w ramach której z każdej – w ramach rocznego limitu – płatności automatycznej zrealizowanej za pośrednictwem bm.pl 5% jej wartości trafia z powrotem na moje konto, do wypłacenia, lub np. do wykorzystania jako doładowanie telefonu).

Po skonfigurowaniu (naprawdę prosta sprawa) wszystko właściwie działa bez dodatkowych działań z mojej strony (byle tylko środki były na karcie), ale dziś otrzymałem taki e-mail:

Brak możliwości pobrania faktur z ebok

Nie możemy pobrać faktur z Twojego biura obsługi klienta (ebok) PGNiG Mazowiecki.

Zaloguj się do konta u swojego dostawcy i sprawdź, czy:
– Twój dostawca nie prosi Cię o akceptację regulaminu,
– Twój dostawca nie chce zaproponować Tobie nowej oferty,
– Twoje hasło jest aktualne.

Jeżeli zmieniałeś hasło, pamiętaj o jego aktualizacji na bm.pl.

Brak możliwości zalogowania się do Twojego eboka może być również spowodowany pracami konserwacyjnymi po stronie wystawcy faktur.

Jeśli żadna z powyższych przyczyn nie dotyczy Ciebie skontaktuj się z Centrum Pomocy w celu weryfikacji zaistniałego problemu.

Naturalnym krokiem wydawało mi się przejście do e-BOKu PGNiG, by sprawdzić, czy tu wszystko jest w porządku, bo może faktycznie jakiś dodatkowy/nowy regulamin do zaakceptowania, może jakiś przymusowy reset haseł, czy też prace konserwacyjne…

Po zalogowaniu przywitał mnie komunikat:

Szanowny Kliencie,
Twoja umowa jest nieaktywna.
Zapraszamy do najbliższego Biura Obsługi Klienta celem zawarcia umowy.
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu 22 637 46 04.

Z komunikatu wynika, że żadna z przyczyn wymienionych przeze mnie powyżej, a z jakichś przyczyn przestałem być klientem PGNiG, choć gaz w domu jest, a rachunki płaci mi automat bm.pl dzień przed terminem (tak ustawiłem).

Zobacz również: Od 17 stycznia 2019 usługa „Przelew za Płatności” w Blue Media z opłatami (prowizją)

Oczywiście istniała szansa, i to w świetle faktów dość spora, że coś się dzieje w systemie i tylko komunikat pojawia się nie ten co trzeba – w każdym razie, na wszelki wypadek postanowiłem zadzwonić pod wskazany na stronie numer telefonu by rozwiać wszelkie wątpliwości, i ew. wyjaśnić problem.

Na początek jakieś standardowe komunikaty (powitanie, i ostrzeżenie o osobach chodzących po domach i podszywających się pod pracowników PGNiG), i muzyczka w trakcie kilkuminutowego oczekiwania na połączenie z konsultantem – żadnych innych komunikatów, a już na pewno nic o tym, że coś się dzieje z platformą e-BOK.

W końcu udało się połączyć z konsultantem, ten od razu zapytał, czy chodzi o e-BOK, i… zanim udzielił mi dalszych informacji postanowił mnie dodatkowo zweryfikować – imię i nazwisko, adres… A do tego wcześniej weryfikowałem się za pomocą numeru PESEL.

W każdym razie po tej weryfikacji (naprawdę nie wiem po co weryfikacja do przekazania informacji o pracach konserwacyjnych i błędnym komunikacie, ale może takie procedury mają) dowiedziałem się, że trwają jakieś prace na platformie, tylko „system” podstawia błędny komunikat, a z moją umową wszystko jest OK, i do wieczora wszystko powinno zacząć działać.

(!) Zgłoś błąd na stronie | Lub postaw nam kawę :-)
LUTy dla D-Cinelike (DJI Mini 3 Pro, DJI Avata, OSMO Pocket) od MiniFly
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce
Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej
Patryk