Envato Elements - pobieraj co chcesz, ile chcesz

Pod koniec 2018 roku pisałem o Site Kit by Google, czyli wtyczce od Google do WordPressa, która ma pozwolić na (lepszą/natywną) integrację usług od Google (m.in. Analytics, AdSense, PageSpeed Insights i Search Console) z naszą stroną internetową. Wtyczki w finalnej wersji jeszcze nie ma, ale zainteresowani mogą ją już przetestować, bo wczoraj pojawiła się deweloperksa (nawet jeszcze nie) beta…

Site Kit by Google developer preview

Od razu trzeba zaznaczyć, że skoro to nawet nie „zwykła beta”, a deweloperska, to raczej do zastosowania w środowisku testowym. Choć moje krótkie testy wykazały, że jeśli już jakiś komponent działa, to działa dość dobrze, aczkolwiek zdarzają się różne błędy (np. przy autoryzacji poszczególnych usług) i konflikty. Dlatego na razie zdecydowanie potraktowałbym to jako ciekawostkę, by sprawdzić, w którą stronę projekt się rozwija, i jak wygląda rzeczywistość w konfrontacji z zapowiedziami… ;-)

Wtyczkę Site Kit można pobrać jako gotowe archiwum w formacie ZIP (do dodania bezpośrednio w WordPressie) lub klonując projekt z serwisu GitHub. Nie wiem jak z mechanizmami aktualizacji, więc chyba lepiej zdecydować się na wariant drugi, choć jeśli ma to być krotki test, to gotowe archiwum wydaje się prostszym rozwiązaniem.

Po instalacji i uruchomieniu czeka nas proces autoryzacji – może się wydawać skomplikowany, bo co chwilę trzeba autoryzować poszczególne elementy, ale konfigurator dość dobrze przez ten proces przeprowadza:

W tym momencie teoretycznie możemy cieszyć się dostępem do danych z połączonych usług Google wprost z panelu zarządzania WordPressem. Teoretycznie, bo zdarzają się komunikaty o błędach związanych np. z autoryzacją.

Warto też zerknąć do ustawień, gdzie można sprawdzić listę autoryzowanych (podłączonych) usług, oraz tych, które można dodać:

Patrząc na zakres obsługiwanych usług Google (Analytics, Search Console, Tag Manager, AdSense, Optimize i PageSpeed Insights) trzymam kciuki za rozwój tej wtyczki, bo wszystko wskazuje na to, że za jakiś czas, wszystkie te usługi będzie można połączyć ze stroną na WordPressie za pomocą jednej, oficjalnej wtyczki.

Mam świadomość, że to (nawet nie) beta deweloperska, więc z pewnego rodzaju zrozumieniem przyjmuje problemy/błędy, na które trafiłem. Mam jednak nadzieję, że zostaną szybko naprawione, a i sam proces autoryzacji i konfiguracji usługi zostanie trochę usprawniony, tak, by poradziły sobie z nim również osoby mniej zaawansowane (choć wykorzystanie Google Cloud Platform i OAuth sprawia, że… ;-)).

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.