– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
W związku z „połączeniem” Tlenofonu’u z FreecoNet, zmieniają się m.in. zasady dotyczące wysyłania i odbierania faksów…
Dlatego, odsyłam do serwisu poświęconemu temu procesowi, jak i do artykułu opisującego korzystanie z faksu po przeprowadzce Tlenofon’u do FreecoNet.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
.
Firma o2.pl Spółka z o.o. właściciel usługi Tlenofon (VoIP) uruchomiła nową funkcjonalność.
Wysyłanie faksów w ramach naszego konta w Tlenofonie, po kosztach takich, jak zwykłe połączenie głosowe, rozliczane „sekundowo” – co zwłaszcza w przypadku wysyłania faksów zagranice wychodzi dużo taniej niż normalny faks.
Do tego nie ma potrzeby posiadania faksu podłączonego do bramki VoIP.
Na razie usługa działa w dość prostej funkcjonalności, ale do wysyłania faksów wystarczy.
Wysyłanie faksów odbywa się przez specjalny formularz na stronie www: http://tlenofon.pl/faks/
Zacytuję za FAQ Tlenofonu dotyczącym wysyłania faksów kilka najważniejszych moim zdaniem punktów:
Jak działa wirtualny faks?
Wysyłane faksy bezpośrednio z komputera trafiają na serwer faksowy, gdzie są automatycznie przetwarzane i przesyłane na wskazany w formularzu wysyłki numer odbiorcy. Jeśli faks nie zostanie dostarczony do odbiorcy z powodu błędu, na adres kontaktowy podany w Panelu użytkownika zostanie wysłany mail z informacją o tym błędzie.Jak wysyła się faksy?
Należy wejść na stronę www.tlenofon.pl/faks/ oraz wypełnić pola niezbędne do wysyłki faksu. Należy pamiętać, że faksy muszą być wysyłane tylko na jeden numer.Ile kosztuje wysłanie faksu?
Koszt wysyłania faksu jest identyczny jak opłata za połączenie telefoniczne zgodnie z Cennikiem Tlenofonu. Połączenie naliczane jest sekundowo. Jeśli wysyłasz faks do USA za 1 min. transmisji faksu zapłacisz tyle, ile za połączenie stacjonarne, czyli 0,06 gr/min, w Polsce 0,09 gr/min.W jakim formacie mogę załączać dokumenty, aby wysłać faks?
Dokumenty mogą być załączane w formacie pdf, .gif, .jpg, tiff, png. W przyszłości będzie można również wysyłać dokumenty w formacie .doc i .odt.Czy istnieją jakieś ograniczenia co do wielkości wysyłanego pliku?
W tej chwili można wysyłać pliki, których wielkość nie przekracza 0,5 Mb.Gdzie mogę sprawdzić, czy faks doszedł do odbiorcy?
Raport z wysłanych faksów dostępny jest w Panelu użytkownika w zakładce „Spis połączeń i historia faksów” i podmenu „Faksy wychodzące”.
Jeśli występują problemy z wysyłaniem faksów, dobrze jest upewnić się, że:
1) Numer na który faks jest wysyłany jest prawidłowy, i znajduje się „pod nim” urządzenie odbiorcze.
2) Na koncie, którego login i hasło jest wpisane w formularzu znajdują się środki (pieniądze)
Występuje problem przy próbie wysłania faksem pliku PDF utworzonego przez OpenOffice jak i przez „wirtualna drukarkę” PDF Creator, mimo, że są to poprawne pliki PDF, przy próbie wysłania faksu z takich plików pojawia się komunikat:
Plik musi być w formacie pdf, gif, jpg, png lub tiff.
Nie działa z: Mozilla Firefox 3.5.2 (najnowsza wersja, zalecana przez Mozilla)
Działa: Google Chrome oraz Internet Explorer
Jestem w kontakcie z działem technicznym telnofonu…
Już działa wysyłanie faksów z plików pdf również w Firefoxie.
Zobacz też: Nokia E51 – Tlenofon (VoIP)
- Wakacje składkowe ZUS a zawieszenie działalności gospodarczej, czyli uważaj, bo być może nie będziesz mógł skorzystać (w 2024) - 1970-01-01
- Przykładowy kalkulator wyceny usługi druku 3D, czyli nie tylko materiał się liczy - 1970-01-01
- Home Assistant 2024.10, czyli nowa karta „nagłówek” i niedziałający TTS w ramach usługi Google Cloud - 1970-01-01
Niby fajnie, ale Tlenofon nie do końca wywiązuje się z tego co napisał w FAQ. Pomimo tego, że Tlenofon podaje, iż „na adres kontaktowy podany w Panelu użytkownika zostanie wysłany mail z informacją o (…) błędzie” nie dostałem żadnej informacji – nie dostałem też odpowiedzi z firmy. A więc u mnie wychodzące faksy nie działają. Przychodzące – bez problemu dochodzą…
Właśnie zrobiłem test, i mogę napisać, że tak jak wcześniej miałem okazję wysyłać faksy za pomocą tlenofonu, tak i tym razem doszły bez problemu.
Co do e-maila z informacją jeśli wystąpi błąd
– w przypadku 2 które wysłałem celowo (0zł na koncie) by pojawił się problem/błąd przy wysyłaniu, w panelu usługi (Strona główna › Spis połączeń i historia faksów › Faksy wychodzące) jest status „Błąd wysyłania” oraz dostałem wiadomość e-mail:
„Witamy
W trakcie transmisji faksu na numer 022……. wystąpił błąd, który uniemożliwił odebranie treści faksu.
identyfikator faksu: [ciach…]
stron wysłanych: 0”
Zawsze też można zgodnie z informacją jaka pojawia się po wysłaniu faksu „Twój faks został dodany do kolejki wysyłanych faksów. Upewnij się, czy został dostarczony do odbiorcy logując się do Panelu użytkownika.” sprawdzić to w panelu klienta.
Ale oczywiście wygodniej jest jak informacja przyjdzie też na e-mail…
Ps. Sprawdź katalog ze spamem, bo u mnie na początku tam lądowały wiadomości o problemie z dostarczeniem faksu.