O badaniu (a konkretnie ankiecie) do tego raportu miałem okazję pisać, gdyż sam brałem w nim (wypełniłem ankietę ;-)) udział…
A jak się powiedziało A, dobrze powiedzieć B… Dlatego dziś o raporcie, czyli wynikach tego badania…
Spis treści w artykule
Raport GetResponse:
E-mail marketing widziany oczami Internautów
Na temat samego badania w raporcie można przeczytać:
Raport jest próbą zmierzenia się z opiniami użytkowników poczty email na temat komunikatów email marketingowych, które otrzymują, np. newslettery promocyjne.
Raport jest także odpowiedzią na wiele pytań na temat email marketingu, z którymi borykają się marketerzy, przedsiębiorcy i liderzy opinii, w tym m.in.:
- czym kierują się użytkownicy poczty email, którzy decydują się na zapisanie do listy mailingowej danej firmy
- dlaczego subskrybenci rezygnują z otrzymywania wiadomości
- czy odbiorcy regularnie czytają newslettery, na które się zapisali
- co robią odbiorcy gdy nadawcą maila jest firma, której nie znają lub nie pamiętają wyrażenia zgody na otrzymywanie wiadomości handlowych
- czy subskrybenci korzystają z rabatów przesyłanych w newsletterach
- czy odbiorcy są świadomi jak mogą zrezygnować z subskrypcji
- czy odbiorcy dzielą się otrzymanymi newsletterami w kanałach social media, tj. tablica na Facebooku, konto w serwisie Twitter, etc.
Badanie zostało przeprowadzone w okresie 22.01 – 08.02.2013 na grupie 2352 użytkowników poczty email – w tym m.in. osób posiadających konta pocztowe w serwisach gazeta.pl oraz Wirtualna Polska.
Całego raportu nie będę cytował, zainteresowani mogą się z nim zapoznać np. pod tym adresem (PDF), ale kilka fragmentów pozwolę sobie zacytować…
Wnioski
Czyli chyba to co najważniejsze:
- Email to najczęściej wybierana forma komunikacji z firmą w internecie.
- Ponad 1/3 badanych sprawdza pocztę email co najmniej kilkanaście razy dziennie.
- Nowości produktowe, rabaty i promocje to główne czynniki skłaniające internautów do subskrypcji listy mailingowej firmy.
- Blisko 3/4 respondentów regularnie przegląda newslettery, na otrzymywanie których wyrazili zgodę.
- Atrakcyjny temat wiadomości oraz rozpoznawalna nazwa firmy – tymi elementami kierują się subskrybenci podejmując decyzję o otworzeniu danego newslettera.
- Blisko 80% badanych wie jak zrezygnować z dalszego otrzymywania mailingów danej firmy.
- 1/4 odbiorców newsletterów bierze udział w promocjach oferowanych za pomocą wiadomości email.
- Mało interesująca treść newsletterów, wysoka częstotliwość wysyłki, brak zainteresowania produktami lub usługami firmy – to najczęściej wybierane powody rezygnacji z dalszej subskrypcji listy mailingowej danej marki.
- Ponad 50% badanych nie wie, że otrzymane newslettery można udostępniać w serwisach społecznościowych.
- Niemal 55% użytkowników poczty email uważa, że nadawcy newsletterów nie kierują się ich preferencjami ani zainteresowaniami tworząc oferty promowane za pomocą wiadomości email.
- Blisko 40% respondentów nie zwraca uwagi na personalizację zastosowaną w newsletterach.
Poruszane zagadnienia
Oprócz tego z dokumentu można znaleźć informacja m.in. na następujące tematy:
- Email to najczęściej wybierana forma kontaktu z firmą
- Z jaką częstotliwością sprawdzana jest poczta email?
- Dlaczego użytkownicy poczty email decydują się na subskrypcję list mailingowych?
- Użytkownicy poczty email regularnie czytają newslettery, które subskrybują.
- Czym kieruje się subskrybent podejmując decyzję o otworzeniu newslettera?
- Co robią subskrybenci jeśli chcą zrezygnować z dalszego otrzymywania mailingów danej firmy?
- Jak zachowują się użytkownicy poczty email, gdy nadawcą wiadomości jest firma, której nie znają lub nie zapisywali się do jej listy mailingowej?
- Newsletter z rabatem lub konkursem – czy to konwertuje?
- Co skłania subskrybentów do rezygnacji z dalszej subskrypcji listy mailingowej?
- Newslettery i serwisy społecznościowe
- “Newsletter to zbiorcza oferta dla wszystkich” – uważają subskrybenci
- Personalizacja wiadomości vs. subskrybenci
Jako podsumowanie – infografika z bloga GetResponse:
- Wakacje składkowe ZUS a zawieszenie działalności gospodarczej, czyli uważaj, bo być może nie będziesz mógł skorzystać (w 2024) - 1970-01-01
- Przykładowy kalkulator wyceny usługi druku 3D, czyli nie tylko materiał się liczy - 1970-01-01
- Home Assistant 2024.10, czyli nowa karta „nagłówek” i niedziałający TTS w ramach usługi Google Cloud - 1970-01-01