O badaniu (a konkretnie ankiecie) do tego raportu miałem okazję pisać, gdyż sam brałem w nim (wypełniłem ankietę ;-)) udział…

A jak się powiedziało A, dobrze powiedzieć B… Dlatego dziś o raporcie, czyli wynikach tego badania…

Raport GetResponse:

E-mail marketing widziany oczami Internautów

Na temat samego badania w raporcie można przeczytać:

Raport jest próbą zmierzenia się z opiniami użytkowników poczty email na temat komunikatów email marketingowych, które otrzymują, np. newslettery promocyjne.

Raport jest także odpowiedzią na wiele pytań na temat email marketingu, z którymi borykają się marketerzy, przedsiębiorcy i liderzy opinii, w tym m.in.:

  • czym kierują się użytkownicy poczty email, którzy decydują się na zapisanie do listy mailingowej danej firmy
  • dlaczego subskrybenci rezygnują z otrzymywania wiadomości
  • czy odbiorcy regularnie czytają newslettery, na które się zapisali
  • co robią odbiorcy gdy nadawcą maila jest firma, której nie znają lub nie pamiętają wyrażenia zgody na otrzymywanie wiadomości handlowych
  • czy subskrybenci korzystają z rabatów przesyłanych w newsletterach
  • czy odbiorcy są świadomi jak mogą zrezygnować z subskrypcji
  • czy odbiorcy dzielą się otrzymanymi newsletterami w kanałach social media, tj. tablica na Facebooku, konto w serwisie Twitter, etc.

Badanie zostało przeprowadzone w okresie 22.01 – 08.02.2013 na grupie 2352 użytkowników poczty email – w tym m.in. osób posiadających konta pocztowe w serwisach gazeta.pl oraz Wirtualna Polska.

Całego raportu nie będę cytował, zainteresowani mogą się z nim zapoznać np. pod tym adresem (PDF), ale kilka fragmentów pozwolę sobie zacytować…

Wnioski

Czyli chyba to co najważniejsze:

  • Email to najczęściej wybierana forma komunikacji z firmą w internecie.
  • Ponad 1/3 badanych sprawdza pocztę email co najmniej kilkanaście razy dziennie.
  • Nowości produktowe, rabaty i promocje to główne czynniki skłaniające internautów do subskrypcji listy mailingowej firmy.
  • Blisko 3/4 respondentów regularnie przegląda newslettery, na otrzymywanie których wyrazili zgodę.
  • Atrakcyjny temat wiadomości oraz rozpoznawalna nazwa firmy – tymi elementami kierują się subskrybenci podejmując decyzję o otworzeniu danego newslettera.
  • Blisko 80% badanych wie jak zrezygnować z dalszego otrzymywania mailingów danej firmy.
  • 1/4 odbiorców newsletterów bierze udział w promocjach oferowanych za pomocą wiadomości email.
  • Mało interesująca treść newsletterów, wysoka częstotliwość wysyłki, brak zainteresowania produktami lub usługami firmy – to najczęściej wybierane powody rezygnacji z dalszej subskrypcji listy mailingowej danej marki.
  • Ponad 50% badanych nie wie, że otrzymane newslettery można udostępniać w serwisach społecznościowych.
  • Niemal 55% użytkowników poczty email uważa, że nadawcy newsletterów nie kierują się ich preferencjami ani zainteresowaniami tworząc oferty promowane za pomocą wiadomości email.
  • Blisko 40% respondentów nie zwraca uwagi na personalizację zastosowaną w newsletterach.

Poruszane zagadnienia

Oprócz tego z dokumentu można znaleźć informacja m.in. na następujące tematy:

  • Email to najczęściej wybierana forma kontaktu z firmą
  • Z jaką częstotliwością sprawdzana jest poczta email?
  • Dlaczego użytkownicy poczty email decydują się na subskrypcję list mailingowych?
  • Użytkownicy poczty email regularnie czytają newslettery, które subskrybują.
  • Czym kieruje się subskrybent podejmując decyzję o otworzeniu newslettera?
  • Co robią subskrybenci jeśli chcą zrezygnować z dalszego otrzymywania mailingów danej firmy?
  • Jak zachowują się użytkownicy poczty email, gdy nadawcą wiadomości jest firma, której nie znają lub nie zapisywali się do jej listy mailingowej?
  • Newsletter z rabatem lub konkursem – czy to konwertuje?
  • Co skłania subskrybentów do rezygnacji z dalszej subskrypcji listy mailingowej?
  • Newslettery i serwisy społecznościowe
  • “Newsletter to zbiorcza oferta dla wszystkich” – uważają subskrybenci
  • Personalizacja wiadomości vs. subskrybenci

Jako podsumowanie – infografika z bloga GetResponse:

(!) Zgłoś błąd na stronie
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01
Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.