Ukazał się 18 stronicowy (15 stronicowy po odliczeniu „dodatków redakcyjnych”) „poradnik” stworzony przez Trusted ShopsPayPal dotyczący internetowej sprzedaży zagranicą…

Oczywiście można odeniść wrażenie, że jak często w takich sytuacjach bywa – dokument ma jakąś „tezę wiodącą”, i przy okazji pełni (mniej lub bardziej) rolę reklamy… A większość aspektów raczej „sygnalizuje, że coś takiego jest”… Ale nie uznawałbym tego za „wadę”.

A racji stosunkowo niewielkiej objętości, jak i faktu, że jest ogólnodostępny – chyba warto się z nim zapoznać. Nawet jak nie wyjaśni Wam wszystkiego, to może choć zasygnalizuje czego szukać dalej…

Sprzedaż online za granicą, aspekty prawne i ekonomiczne (Whitepaper)

Aspekty prawne sprzedaży online za granicą: Prawo właściwe dla sprzedaży na odległość

  • Często popełniane błędy
  • Konkretne przykłady
  • Dyrektywa w sprawie praw konsumentów
  • Czy uzyskanie znaku jakości stanowi atut handlowy?

Akceptowanie międzynarodowych płatności: Znajomość specyfiki lokalnej

  • Główne trendy w międzynarodowym e-handlu
  • Preferencje płatności, specyfika lokalna
  • Czy oferowane metody płatności stanowią atut handlowy?

I jak można przeczytać we wprowadzeniu do „poradnika”, dowiemy się z niego:

Jednym z najważniejszych aspektów, jakie należy uwzględnić podczas sprzedaży na rynku międzynarodowym są regulacje prawne. Jakie prawo będzie miało zastosowanie dla transakcji internetowych prowadzonych pomiędzy sprzedawcą mającym siedzibę w Polsce a konsumentem zamieszkałym za granicą? Jakie będą tego praktyczne konsekwencje? Zagadnieniem tym zajmiemy się w pierwszej części niniejszego opracowania.

Nie możemy również zapominać o aspektach ekonomicznych, takich jak zarządzanie płatnościami i przepływami pieniężnymi. Zagadnienie to zostanie dokładniej przedstawione w drugiej części niniejszego opracowania.

Poradnik możecie przeczytać (pobrać) pod tym adresem…

(!) Zgłoś błąd na stronie