Wprawdzie o włamaniu na serwery Adobe i „kradzieży” sporej porcji danych – w tym danych użytkowników (m.in. loginy i zaszyfrowane hasła) przeczytałem już sporo, to dopiero wczoraj wieczorem dostałem oficjalny e-mail z informacją o tym zajściu…

E-mail: Ważne informacje o zresetowaniu hasła

Jak ogłoszono 3 października 2013, niedawno wykryto atak polegający na nielegalnym wtargnięciu do sieci firmy Adobe, w ramach którego osoba atakująca mogła uzyskać dostęp do Twojego identyfikatora Adobe ID i zaszyfrowanego hasła. Obecnie nie ma informacji wskazujących na nieautoryzowane działania na Twoim koncie.

Aby zapobiec nieautoryzowanemu dostępowi do Twojego konta, zresetowaliśmy Twoje hasło. Odwiedź stronę www.adobe.com/go/passwordreset_pl, aby utworzyć nowe hasło. Zalecane jest zmodyfikowanie także haseł we wszystkich witrynach, w których używano tego samego identyfikatora użytkownika lub hasła. Dodatkowo prosimy uważać na podejrzane wiadomości e-mail i telefony z prośbami o podanie informacji osobistych.

Wyrażamy głęboki żal w związku z wszelkimi niegodnościami, jakich doznają klienci w wyniku tego zdarzenia. Bardzo zależy nam na zaufaniu klientów, dlatego Dokładamy wszelkich starań, aby zapobiec podobnym zdarzeniom w przyszłości. W przypadku pytań można dowiedzieć się więcej na stronie alarmu dla klientów pod  tym adresem.

Kopie wiadomości (w wielu językach) znajdziecie pod tym adresem

Alert bezpieczeństwa klienta

Dodatkowo w dokumencie oznaczonym jako „Alert bezpieczeństwa klienta” można przeczytać m.in.:

Zespół ds. zabezpieczeń firmy Adobe wykrył niedawno złożone ataki na naszą sieć, obejmujące między innymi nielegalny dostęp do informacji o klientach oraz do kodu źródłowego wielu produktów Adobe. Uważamy, że ataki te mogą być ze sobą powiązane. Intensywnie pracujemy wewnątrz firmy oraz z partnerami zewnętrznymi i wymiarem sprawiedliwości nad rozwiązaniem tego problemu.

(!) Zgłoś błąd na stronie