Pewnie większość właścicieli stron/serwisów w mniej lub bardziej zaawansowany/rozbudowany sposób monitoruje dane/statystyki dotyczące swojej strony WWW…

I zapewne Google Analytics – czyli bezpłatne narzędzie od Google – ma w tym spory udział, choć dla wielu – zwłaszcza początkujących/czy mnie zaawansowanych „technicznie ” – jest tam aż za dużo danych… ;-)

Jest całkiem fajne rozszerzenie do Google Chrome od Google, które pozwala śledzić podstawowe informacje dotyczące zachowań użytkowników na stronie bezpośrednio podczas przeglądania danej strony…

Rozszerzenie Page Analytics (by Google)

Rozszerzenie dostępne jest w Chrome Web Store, i oczywiście jest dla przeglądarki Google Chrome ;-)

Po dodaniu do przeglądarki rozszerzenia i wejściu na stronę powiązaną w Analytics z naszym kontem zobaczymy dodatkowe informacje, które mogą pomóc zrozumieć jak użytkownicy poruszają się po naszej stronie:

Do dyspozycji mamy takie informacje jak:

  • Liczbę odsłon
  • Niepowtarzalne odsłony
  • Średni czas spędzony na stronie
  • Współczynnik odrzuceń
  • Odsetek wyjść
  • Liczbę aktywnych użytkowników w czasie rzeczywistym
  • Analizę kliknięć na stronie (gdzie klikają użytkownicy)

Od razu dodam, że są to dane (poza „real-time”) dla konkretnej podstrony, na której właśnie się znajdujemy.

Oczywiście podobne narzędzie od dawna jest już w samych Google Analytics dostępne bezpośrednio z panelu (Zachowanie > Analytics w treści strony), ale dla niektórych takie rozwiązanie (wtyczka w przeglądarce) będzie prostszym rozwiązaniem…

A „bardziej zaawansowani”, czy też potrzebujący większej ilości informacji zawsze mogą korzystać z pełnej wersji Analytics, z wtyczki – tak jak np. ja – korzystając jako dodatku, czasem przyspieszającego/upraszczającego pracę… ;-)

 

 

(!) Zgłoś błąd na stronie
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01
Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.