W serwisie Gov.pl pojawił się poradnik „Nastolatki i gry cyfrowe – poradnik dla rodziców” (ISBN: 978-83-65448-33-0) autorstwa Marty Wiśniewskiej, wydany pod patronatem KPRM przez NASK Państwowy Instytut Badawczy (NASK Akademia). I choć pewnie u wielu w tym momencie zapali się lampka ostrzegawcza, że to pewnie kolejna publikacja, a której gry komputerowe odpowiedzialne są za całe zło tego świata.
Ale w przypadku tej publikacji zdecydowanie będzie to nieprawdziwa obawa. Owszem, znajdziemy w nim również informacje o zagrożeniach wynikających z grania – zwłaszcza jeśli chodzi o najmłodszych, zwłaszcza w przypadku nadużywania tej formy rozrywki – to po przeczytaniu całości zaryzykuję, że jest to publikacja dość wyważona.
Gry cyfrowe często postrzegane są jako „zjadacze czasu”, bierna, ogłupiająca, a nawet niebezpieczna rozrywka. Tymczasem użytkowane w pozytywny oraz przemyślany sposób stanowią prawdziwy trening dla mózgu, ułatwiają nabycie wielu umiejętności i rzetelnej wiedzy, pomagają rozwinąć kreatywność i kompetencje społeczne. Co więcej, kompetencji nabytych podczas grania młody człowiek będzie używał przez całe życie, w różnych sytuacjach i okolicznościach.
Co chyba widać choćby po powyższym cytacie, gdzie owszwem – mamy pewne zagrożenia, ale mamy też zerwanie z podejściem do gier jako źródła zła wszelakiego. Ba, w poradniku znajdziemy naprawdę sporo plusów gier, nie tylko jako formy rozrywki…
- Wakacje składkowe ZUS a zawieszenie działalności gospodarczej, czyli uważaj, bo być może nie będziesz mógł skorzystać (w 2024) - 1970-01-01
- Przykładowy kalkulator wyceny usługi druku 3D, czyli nie tylko materiał się liczy - 1970-01-01
- Home Assistant 2024.10, czyli nowa karta „nagłówek” i niedziałający TTS w ramach usługi Google Cloud - 1970-01-01
No cóż, właśnie zablokowałem Twoje górne ruchome menu. Ale to wolny kraj…
Nie bardzo wiem, po co mi ta informacja. Ale spoko, miłego dnia… ;-)