Zbliża się okres świąteczny, a więc nie tylko czeka nas – zapewne kolejny – bum w sprzedaży w sklepach internetowych, ale też poro osób, które m.in. w ostatnim czasie otworzyły swoje sklepy internetowe, i tym samym będą dla nich to pierwsze „święta w eCommerce” zastanawia się jakie dodatkowe usługi wdrożyć, by wyróżnić swoją ofertę na tle konkurencji, czy też… więcej zarobić. Jednym z takich pomysłów – przynajmniej w przypadku produktów fizycznych, wysyłanych do kupującego – może być zaoferowanie ozdobnego pakowania „na prezent”.

I choć pewnie mógłbym taki poradnik napisać, zwłaszcza że dość regularnie w okresie przedświątecznym dostaje zapytania o tego typu wdrożenie, to niestety, ale czas nie jest z gumy, i aktualnie mam inne priorytety, również jeśli chodzi o artykuły. Ale od czego jest SEO, a konkretnie pozycjonowanie – i sprzedaż – przez kontent, dzięki czemu odpowiedni tekst – przynajmniej dla mniej technicznych użytkowników – przygotował Tomasz z WP Desk w artykule „opcje produktu WooCommerce na przykładzie pakowania na prezent”, który kilka dni temu pojawił się na ich blogu.

Oczywiście jest to tekst oparty o płatną wersję ich wtyczki Flexible Product Fields, ale sam mechanizm można wykorzystać, również w innych tego typu wtyczkach. Ba, można go w pewnym sensie wykorzystać również w przypadku bezpłatnej wersji tej wtyczki, bo akurat „wybór z obrazkami” jest dostępny, choć trzeba mieć świadomość, że nie mamy tutaj kilku kluczowych opcji (wpływ na cenę, logika warunkowa), a do tego przypisywanie utworzonej reguły odbywa się „per produkt”, a nie – jak w przypadku płatnej wersji tej wtyczki – globalnie, po kategorii, itp…

(!) Zgłoś błąd na stronie