Wprawdzie „karty produktów” w Google Play mają nowy wygląd już od kilku dni – ale nie było wcześniej czasu o tym wspomnieć…

Moim zdaniem wygląda to teraz ładniej, choć jeszcze nie wszyscy „deweloperzy” dodali nowe – wymagane – elementy do swoich aplikacji, by w pełni wykorzystać nowy wygląd/układ.

Nowa „karta produktu” w Google Play

Pewnie to kwestia gustu, ale moim zdaniem jest nowocześniej… Chyba przejrzyściej, i tak mamy kolejno:

  • Grafikę promocyjną
  • Ikonę, nazwę aplikacji i dewelopera
  • Przyciski akcji: zainstaluj, kup, odinstaluj i uruchom
  • Podstawowe ikony, symbolizujące: ilość pobrań, oceny, kategorię oraz link do podobnych aplikacji
  • „Co nowego”, czyli informacja o aktualizacji (wreszcie nie trzeba szukać „daleko na dole” ;-))
  • „Więcej informacji” – czyli zazwyczaj pełny opis aplikacji
  • Grafiki z aplikacji
  • Komentarze użytkowników

Zresztą zobaczcie sami:

google-play_nowa-karta-produktu_201408

Zmiany dla dewelopera

Oczywiście nowy wygląd karty aplikacji, to również zmiany dla dewelopera.

Od 31 sierpnia 2014 będą wymagane następujące elementy – wcześniej „opcjonalne”:

  • Krótki opis (dawniej slogan reklamowy)
  • Grafika w sekcji Polecane (1024 (szer.) x 500 (wys.))

Oczywiście nie oznacza to, że jak ktoś się zagapi i nie wprowadzi zmian jego aplikacja wyleci ze sklepu – po prostu nie będzie można dokonać żadnych zmian w opisie będącej już w Google Play aplikacji bez dodania tych elementów.

 

(!) Zgłoś błąd na stronie
Pomogłem? To może postawisz mi wirtualną kawę?
LUTy dla D-Cinelike (DJI Mini 3 Pro, DJI Avata, OSMO Pocket) od MiniFly
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce
Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej
Patryk