Wprawdzie „karty produktów” w Google Play mają nowy wygląd już od kilku dni – ale nie było wcześniej czasu o tym wspomnieć…
Moim zdaniem wygląda to teraz ładniej, choć jeszcze nie wszyscy „deweloperzy” dodali nowe – wymagane – elementy do swoich aplikacji, by w pełni wykorzystać nowy wygląd/układ.
Spis treści w artykule
Nowa „karta produktu” w Google Play
Pewnie to kwestia gustu, ale moim zdaniem jest nowocześniej… Chyba przejrzyściej, i tak mamy kolejno:
- Grafikę promocyjną
- Ikonę, nazwę aplikacji i dewelopera
- Przyciski akcji: zainstaluj, kup, odinstaluj i uruchom
- Podstawowe ikony, symbolizujące: ilość pobrań, oceny, kategorię oraz link do podobnych aplikacji
- „Co nowego”, czyli informacja o aktualizacji (wreszcie nie trzeba szukać „daleko na dole” ;-))
- „Więcej informacji” – czyli zazwyczaj pełny opis aplikacji
- Grafiki z aplikacji
- Komentarze użytkowników
Zresztą zobaczcie sami:
Zmiany dla dewelopera
Oczywiście nowy wygląd karty aplikacji, to również zmiany dla dewelopera.
Od 31 sierpnia 2014 będą wymagane następujące elementy – wcześniej „opcjonalne”:
- Krótki opis (dawniej slogan reklamowy)
- Grafika w sekcji Polecane (1024 (szer.) x 500 (wys.))
Oczywiście nie oznacza to, że jak ktoś się zagapi i nie wprowadzi zmian jego aplikacja wyleci ze sklepu – po prostu nie będzie można dokonać żadnych zmian w opisie będącej już w Google Play aplikacji bez dodania tych elementów.


- Wtyczka BackWPup w wersji 5.x to doskonały przykład, jak wylać dziecko z kąpielą i z relatywnie świetnego narzędzia zrobić właściwie bezwartościowego gniota - 1970-01-01
- Testowy przelew w Bitcoinach z najniższą prowizją, czyli krótka historia o tym, jak zamroziłem BTC na (ponad) rok - 1970-01-01
- Nowy system kopii zapasowych w Home Assistant 2025.1 to zapewne krok w dobrym kierunku, ale zdecydowanie przedwczesny - 1970-01-01
Cześć i Chwała Bohaterom !!!