Wczoraj przeglądając w telefonie aplikacje zauważyłem nową ikonę „Ustawienia Google”, co nietrudno skojarzyć m.in. z niedawną aktualizacją Google Play, i informacją o uruchomieniu Google+ Sign-In.

.

Google+ Sign-In

Łącze to z aktualizacją Google Play dlatego, że aplikacja zainstalowała się mimo, że nie mam zainstalowanej aktualnie na telefonie aplikacji do Google+

Z wprowadzeniem Google+ Sign-In natomiast dlatego, że jedną z głównych opcji tej aplikacji jest właśnie zarządzanie możliwościami jakie niesie wprowadzenie przez Google tej usługi – m.in. logowania się do różnych serwisów (stron WWW, gier, aplikacji mobilnych itp.) bez potrzeby zakładania tam konta, za pomocą konta Google+

Coś jak Facebook Connect (2008), tylko z dodatkowymi możliwościami…

Więcej informacji o nowej usłudze Google znajdziecie na tej stronie…

.

Aplikacja „Ustawienia Google”

Po uruchomieniu aplikacji pojawia się ekran z 3 pozycjami do wyboru:

.

Aplikacje z logowaniem przez Google+

Tutaj możemy zapoznać się z listą serwisów do których logowaliśmy się za pomocą konta Google+, czyli korzystając z Google+ Sign-In

Mapy i Współrzędne

Przenosi do ustawień lokalizacji w aplikacji Mapy Google, gdzie możemy ustawić m.in. opcje związane z udostępnianiem naszej (telefonu) lokalizacji znajomym…

Reklamy

Możemy włączyć lub wyłączyć reklamy Google AdMob (tak jak np. w ustawieniach aplikacji Google Play), czyli spersonalizowanej reklamy, opartej m.in. na zainteresowaniach, danych demograficznych, klikanych wcześniej reklamach, czy zainstalowanych aplikacjach na urządzeniu (telefonie).

.

Wprawdzie wiele opcji aktualnie w aplikacji nie ma, ale możliwe, że jest to krok w kierunku utworzenia aplikacji mobilnej, która trochę wzorem „Konta Google” pozwoli na scentralizowane zarządzanie coraz liczniejszą grupą usług Google, w tym lepsze/łatwiejsze zarządzanie naszymi danymi i tym komu co udostępniamy…

(!) Zgłoś błąd na stronie
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01
Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.