Po skasowaniu przez Google bezpłatnej usługi pozwalającej korzystać z poczty Gmail w ramach własnej domeny – zapewne nie tylko moje – oczy skierowały się w stronę Microsoftu, i poczty w ramach Outlook.com.

Przyznam się, że przypadł mi do gustu minimalistyczny wygląd strony Outlook.com, i coraz częściej pocztę dla swoich domen lokowałem właśnie tam.

Nawet w „szkicach” mam napisany artykuł (poradnik) na temat dodawania i konfiguracji własnej domeny w ramach tej usługi… Czekał aż znajdę chwile by do doszlifować… I się raczej nie doczeka(ł)

Domain.live.com teraz tylko w ramach płatnej usługi Office 365

Wczoraj, po wejściu na stronę domain.live.com przywitał mnie komunikat:

Changes to custom domains with Outlook.com

Outlook.com no longer offers support for new custom domain sign ups. New customers looking to manage custom domains are encouraged to use Office 365, Microsoft’s premium online service, which also includes enterprise-class mail, collaboration and communication tools.

Explore Office 365 subscriptions

If you currently use custom domains with Outlook.com

We will continue to support the ability to log in to Outlook.com with your existing custom domain email address, but in the future, you will no longer be able to add or remove accounts in your domain.

W skrócie:

Nowych domen nie dodamy, a dla już dodanych warto zawczasu potworzyć konta „na zaś”, bo i taka możliwość niebawem może zniknąć…

Nie oznacza to, że nie ma możliwości dodania domeny w ramach Outlook.com – jest, tylko wzorem Google została przeniesiona do kont płatnych, i to – dla projektów niekomercyjnych – raczej nie mało…

Ciekawe, czy z tej okazji przynajmniej usługa zostanie wreszcie rozbudowana o takie -wydawałoby się podstawowe – opcje jak resetowanie haseł dla użytkowników, czy obsługa – bez kombinowania z zewnętrznymi skryptami – aliasy…

Trzeba się rozejrzeć za jakąś alternatywą, nawet płatną – ale bez „dodatków uzasadniających wyższy koszt niż trzeba”, albo dla każdej – nawet prostej strony/domeny – stawiać pocztę na własnym serwerze…

Jest niby Prokonto.pl (o2), ale trochę obawiam się ilości „przesyłek reklamowych”.

(!) Zgłoś błąd na stronie
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01
Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.