Ostatnio ze znajomymi rozmawialiśmy na temat optymalizacji pewnego serwisu/systemu…

W pewnym momencie rozmowa zeszła na przykłady „mniej wydolnych” usług/stron, i wszyscy jak jeden mąż wskazaliśmy m.in. stronę Orange

A zwłaszcza wygenerowanie miesięcznego zestawienia połączeń

Comiesięczna zabawa:
Pobrać biling z Orange OnLine
– ciężka sprawa…

Bo ile to razy trzeba się z autoryzować, poklikać w „pokaż”, ponownie się z autoryzować, ponownie poklikać w „pokaż”…

.

I to tylko po to by przeczytać kolejne komunikaty:

1. PowitaNIE:

W tym miejscu znajduje sie wykaz bieżących połączeń dla Twojego numeru. Pamiętaj, że połączenia wykonane za granicą (roamingowe) mogą być prezentowane nawet z kilkumiesięcznym opóźnieniem.

.

2. PrzetwarzaNIE:

Trwa pobieranie listy twoich połączeń. W zależności od ilości danych może to potrwać nawet kilka minut.

.

3. PrzepraszaNIE:

Przepraszamy ale informacje o twoich połączeniach są chwilowo niedostępne. Prosimy spróbuj ponownie później.

Ta część zazwyczaj powtarza się kilka razy, po czym…

.

4. Ponowne autoryzowaNIE:

Nie masz uprawnień do prezentacji tych danych.

.

I tak musimy się ponownie za autoryzować, podając kod PUK i hasło SMS’owe…

.

A skoro już przy tym, to:

1. Hasło SMS’owe trudniejsze niż w banku…

Bo w bankach zazwyczaj coś w stylu:

12854123

A w Orange:

g3dupr6i

.

2. By nie było za łatwo, w formularzu gdzie należy podać kod PUK i hasło z SMS’a odpowiednie pola też miejscami się z(a)mieniają:

.

Oczywiście nie jest to jednorazowa sprawa, a cykliczny – comiesięczny rytuał…

I nie uważam, bym akurat był najaktywniejszym (pod względem rekordów w bilingu) klientem Orange…

Pewnym (niewygodnym) rozwiązaniem, jest generowanie zestawień „po kilka dni”, pobranie plików CSV i zlepienie tego w całość np. w Excelu…

(!) Zgłoś błąd na stronie
Pomogłem? To może postawisz mi wirtualną kawę?
LUTy dla D-Cinelike (DJI Mini 3 Pro, DJI Avata, OSMO Pocket) od MiniFly
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce
Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej
Patryk