Ostatnio ze znajomymi rozmawialiśmy na temat optymalizacji pewnego serwisu/systemu…

W pewnym momencie rozmowa zeszła na przykłady „mniej wydolnych” usług/stron, i wszyscy jak jeden mąż wskazaliśmy m.in. stronę Orange

A zwłaszcza wygenerowanie miesięcznego zestawienia połączeń

Comiesięczna zabawa:
Pobrać biling z Orange OnLine
– ciężka sprawa…

Bo ile to razy trzeba się z autoryzować, poklikać w „pokaż”, ponownie się z autoryzować, ponownie poklikać w „pokaż”…

.

I to tylko po to by przeczytać kolejne komunikaty:

1. PowitaNIE:

W tym miejscu znajduje sie wykaz bieżących połączeń dla Twojego numeru. Pamiętaj, że połączenia wykonane za granicą (roamingowe) mogą być prezentowane nawet z kilkumiesięcznym opóźnieniem.

.

2. PrzetwarzaNIE:

Trwa pobieranie listy twoich połączeń. W zależności od ilości danych może to potrwać nawet kilka minut.

.

3. PrzepraszaNIE:

Przepraszamy ale informacje o twoich połączeniach są chwilowo niedostępne. Prosimy spróbuj ponownie później.

Ta część zazwyczaj powtarza się kilka razy, po czym…

.

4. Ponowne autoryzowaNIE:

Nie masz uprawnień do prezentacji tych danych.

.

I tak musimy się ponownie za autoryzować, podając kod PUK i hasło SMS’owe…

.

A skoro już przy tym, to:

1. Hasło SMS’owe trudniejsze niż w banku…

Bo w bankach zazwyczaj coś w stylu:

12854123

A w Orange:

g3dupr6i

.

2. By nie było za łatwo, w formularzu gdzie należy podać kod PUK i hasło z SMS’a odpowiednie pola też miejscami się z(a)mieniają:

.

Oczywiście nie jest to jednorazowa sprawa, a cykliczny – comiesięczny rytuał…

I nie uważam, bym akurat był najaktywniejszym (pod względem rekordów w bilingu) klientem Orange…

Pewnym (niewygodnym) rozwiązaniem, jest generowanie zestawień „po kilka dni”, pobranie plików CSV i zlepienie tego w całość np. w Excelu…

(!) Zgłoś błąd na stronie

Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!

Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)