Nie tak dawno temu pisałem o GetResponse i przygotowanym przez nich raporcie dotyczącym “aspektów prawnych e-mail marketingu”, dziś będzie…
Hm… Teoretycznie quiz, niby przy okazji jakieś porady… Ale przede wszystkim to chyba całkiem dobry przykład jak z “potencjalnego klienta” (GetResponse) zrobić… klienta ;-)
Ale po kolei…
Spis treści w artykule
Email marketing quiz – sprawdź na jakim poziomie jest Twój email marketing!
Sprawdź efektywność swoich kampanii mailingowych pod względem wykorzystania zaawansowanych strategii email marketingowych. Oblicz wynik i dowiedz się czy osiągnąłeś już mistrzowski poziom, bądź skorzystaj z naszych rad, aby tworzyć newslettery na najwyższym poziomie.
Quiz
Quiz składa się z ok 24 pytań (TAK/NIE) podzielonych na 5 “bloków tematycznych”:
- Budowanie baz subskrybentów (5 pytań)
- Optymalizacja formularza zapisu (4 pytania)
- Segmentacja i jakość bazy (4 pytania)
- Optymalizacja newsletterów (7 pytań)
- Dostarczalność (4 pytania)
24 x TAK
Raczej nie traktowałbym tego jako realnego testu swojej wiedzy – na wszystkie pytania śmiało można odpowiedzieć “tak” by otrzymać tytuł:
Najlepszy na rynku
Gratulacje – jesteś prawdziwym ekspertem email marketingu.
Masz całą wiedzę w jednym palcu. Pochwal się swoim wynikiem wśród swoich znajomych na Facebooku i Twitterze. Pamiętaj jednak, że taki wynik to nie powód, żeby siedzieć z założonymi rękami, popijając kawę. Konkurencja nie śpi – i Ty też nie możesz. Miej oczy i uszy otwarte – poszukuj innowacyjnych rozwiązań, aby Twoja oferta rynkowa była jeszcze lepsza – codziennie rodzą się miliony pomysłów.
“Pułapka”, zachęta… Self marketing ;-)
Moim zdaniem – tak jak pisałem na wstępnie – jest to dobry przykład jak dać coś “potencjalnemu klientowi”, by zmienić go w faktycznego klienta…
Może też o tym świadczyć zwrot “promo” w adresie prowadzącym do quizu…
Ale to nie oznacza, że nie warto – wręcz przeciwnie, zwłaszcza jak masz chwile czasu i/lub zaczynasz swoją przygodę z e-mail marketingiem!
Przy każdym pytaniu jest “podpowiedź/rada” co zwłaszcza na początku “przygody z e-mail marketingiem” może być przydatne…
Przykładowe pytanie i “porada”:
Czy wysyłasz maila z prośbą o potwierdzenie subskrypcji do wszystkich swoich nowych subskrybentów?
RADA: Subskrypcja za potwierdzeniem jest najskuteczniejszą metodą weryfikacji nowych subskrybentów, wymaga kliknięcia w link aktywacyjny po kliknięciu którego adres zostanie dopiero aktywowany w Twojej bazie.
- Mały dron, duże zamieszanie, czyli seria DJI Mini i zabawa w klasy (unijne klasy dla dronów) z EASA i użytkownikami - 1970-01-01
- Opcja “restore_from_flash”, czyli sposób na zapamiętywanie ustawień w ESPHome na układach ESP8266 - 1970-01-01
- Blokowe szablony powiadomień (block notice) w WooCommerce, nawet w klasycznych motywach - 1970-01-01