Wprawdzie infografiki zamieszczam rzadko… By nie napisać, że bardzo rzadko… To czasem można zrobić wyjątek – zwłaszcza że “po porannym sprawdzeniu poczty” akurat przyszła mi ona na myśl…
A to za sprawą pewnego zapytania o pozycjonowanie – które jak to “czasem” bywa, wyglądało jakoś tak:
Witam. Właśnie uruchomiliśmy stronę internetową naszej firmy [adres strony]. Chcielibyśmy być “w Google” na 1-2 pozycji na następujące hasła… Najlepiej w ciągu maksymalnie 2 tygodni. Od razu informujemy, że X oferuje nam taka usługę za Y zł, ale szukamy innych (tańszych) ofert…
Oczywiście trochę to “podkoloryzowałem” – ale faktycznie zdarzają się podobne zapytania…
Spis treści w artykule
Pozycjonowanie strony internetowej/WWW (SEO)
Nie twierdzę, że się nie da w ciągu 1-2 tygodni wypozycjonować nowej strony “na szczyt Google” – bo (pewnie) się da, choć wiele zależy od “jakości strony” jak i fraz na które ma odbywać się pozycjonowanie.
Ale raczej nie liczyłbym na taki efekt np. za 100 zł – zwłaszcza na początku… Bo choćby sama optymalizacja strony, czy “zaplecze” będzie zapewne więcej kosztować..
Szybkie i tanie na sam szczyt wypozycjonowanie
A trzeba pamiętać/wiedzieć, że zazwyczaj w takich przypadkach (“szybkie i tanie na sam szczyt wypozycjonowanie”) spadek jest mocno bolesny, i raczej nieuchronny – często z powodu kary nałożonej za “metody pozycjonowania niezgodne z wytycznymi dla webmasterów”, co oznacza właściwie śmierć dla “pozycjonowanej strony” w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie nie musi być drogie – ale zazwyczaj wtedy wymaga czasu, i (własnego) nakładu pracy by np. dostarczyć odpowiednią treść w odpowiedniej formie…
Oczywiście “złotówki czy dolary” mądrze wydane mogą znacznie ten proces uprościć/przyspieszyć ;-)
Infografika: Koszty SEO (pozycjonowania)
Infografika powstała na bazie ankiety przeprowadzonej w dniach o 4 do 10 kwietnia 2013 roku, i była publicznie dostępna w Google+, na Facebooku oraz forum PiO. Łącznie uwzględniono (po weryfikacji) 49 ankiet.
Najwięcej odpowiedzi otrzymaliśmy z województw mazowieckiego, małopolskiego i śląskiego. Ta grupa odpowiedzi jako reprezentująca te trzy województwa trafiła na prawą stronę infografiki. (…) Lewa strona infografiki przedstawia wszystkie zebrane informacje posegmentowane według wielkości przedsiębiorstwa. Zastosowaliśmy skalę MŚP z podziałem na jednoosobową działalność gospodarczą, mikro i małe przedsiębiorstwa.
Z racji rozmiaru pliku – jego podgląd w ramach strony może być niewystarczający, dlatego tutaj znajduje się bezpośredni link do grafiki.
- Mały dron, duże zamieszanie, czyli seria DJI Mini i zabawa w klasy (unijne klasy dla dronów) z EASA i użytkownikami - 1970-01-01
- Opcja “restore_from_flash”, czyli sposób na zapamiętywanie ustawień w ESPHome na układach ESP8266 - 1970-01-01
- Blokowe szablony powiadomień (block notice) w WooCommerce, nawet w klasycznych motywach - 1970-01-01