Wprawdzie infografiki zamieszczam rzadko… By nie napisać, że bardzo rzadko… To czasem można zrobić wyjątek – zwłaszcza że „po porannym sprawdzeniu poczty” akurat przyszła mi ona na myśl…
A to za sprawą pewnego zapytania o pozycjonowanie – które jak to „czasem” bywa, wyglądało jakoś tak:
Witam. Właśnie uruchomiliśmy stronę internetową naszej firmy [adres strony]. Chcielibyśmy być „w Google” na 1-2 pozycji na następujące hasła… Najlepiej w ciągu maksymalnie 2 tygodni. Od razu informujemy, że X oferuje nam taka usługę za Y zł, ale szukamy innych (tańszych) ofert…
Oczywiście trochę to „podkoloryzowałem” – ale faktycznie zdarzają się podobne zapytania…
Spis treści w artykule
Pozycjonowanie strony internetowej/WWW (SEO)
Nie twierdzę, że się nie da w ciągu 1-2 tygodni wypozycjonować nowej strony „na szczyt Google” – bo (pewnie) się da, choć wiele zależy od „jakości strony” jak i fraz na które ma odbywać się pozycjonowanie.
Ale raczej nie liczyłbym na taki efekt np. za 100 zł – zwłaszcza na początku… Bo choćby sama optymalizacja strony, czy „zaplecze” będzie zapewne więcej kosztować..
Szybkie i tanie na sam szczyt wypozycjonowanie
A trzeba pamiętać/wiedzieć, że zazwyczaj w takich przypadkach („szybkie i tanie na sam szczyt wypozycjonowanie”) spadek jest mocno bolesny, i raczej nieuchronny – często z powodu kary nałożonej za „metody pozycjonowania niezgodne z wytycznymi dla webmasterów”, co oznacza właściwie śmierć dla „pozycjonowanej strony” w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie nie musi być drogie – ale zazwyczaj wtedy wymaga czasu, i (własnego) nakładu pracy by np. dostarczyć odpowiednią treść w odpowiedniej formie…
Oczywiście „złotówki czy dolary” mądrze wydane mogą znacznie ten proces uprościć/przyspieszyć ;-)
Infografika: Koszty SEO (pozycjonowania)
Infografika powstała na bazie ankiety przeprowadzonej w dniach o 4 do 10 kwietnia 2013 roku, i była publicznie dostępna w Google+, na Facebooku oraz forum PiO. Łącznie uwzględniono (po weryfikacji) 49 ankiet.
Najwięcej odpowiedzi otrzymaliśmy z województw mazowieckiego, małopolskiego i śląskiego. Ta grupa odpowiedzi jako reprezentująca te trzy województwa trafiła na prawą stronę infografiki. (…) Lewa strona infografiki przedstawia wszystkie zebrane informacje posegmentowane według wielkości przedsiębiorstwa. Zastosowaliśmy skalę MŚP z podziałem na jednoosobową działalność gospodarczą, mikro i małe przedsiębiorstwa.
![Infografika: Koszty SEO](https://webinsider.pl/wp-content/uploads/2013/08/silesiasem_ko-ko_infografika_koszty-seo_201304-640x596.jpg)
Infografika pochodzi ze strony Silesia SEM, i została przygotowana przez agencję interaktywną Ko-Ko z Wrocławia.
Z racji rozmiaru pliku – jego podgląd w ramach strony może być niewystarczający, dlatego tutaj znajduje się bezpośredni link do grafiki.
![(!) Zgłoś błąd na stronie](https://webinsider.pl/wp-content/uploads/2019/12/webinsider_zglos-blad-na-stronie_200x29_888888.png)
![Pomogłem? To może postawisz mi wirtualną kawę?](https://webinsider.pl/wp-content/uploads/2025/12/pomogle-postaw-mi-wirtualna-kawe-202308-6f4e37.png)
- Zakupy w sklepie Bambu Lab bez podatku VAT, czyli rejestracja jako B2B oraz specjalny link do specjalnego sklepu - 1970-01-01
- W Home Assistant 2024.7 w końcu można bezpośrednio z właściwości danego elementu zarządzać jego rozmiarem w cały jeszcze czas eksperymentalnym układzie „sekcje” - 1970-01-01
- Sprzedajesz drona DJI? Usuń go ze swojego konta. Kupujesz używanego drona DJI? Zadbaj, by dotychczasowy właściciel usunął go ze swojego konta! - 1970-01-01