Wprawdzie infografiki zamieszczam rzadko… By nie napisać, że bardzo rzadko… To czasem można zrobić wyjątek – zwłaszcza, że „po porannym sprawdzeniu poczty” akurat przyszła mi ona na myśl…

A to za sprawą pewnego zapytania o pozycjonowanie – które jak to „czasem” bywa, wyglądało jakoś tak:

Witam. Właśnie uruchomiliśmy stronę internetową naszej firmy [adres strony]. Chcielibyśmy być „w Google” na 1-2 pozycji na następujące hasła… Najlepiej w ciągu maksymalnie 2 tygodni. Od razu informujemy, że X oferuje nam taka usługę za Y zł, ale szukamy innych (tańszych) ofert…

Oczywiście trochę to „podkoloryzowałem” – ale faktycznie zdarzają się podobne zapytania…

Pozycjonowanie strony internetowej/WWW (SEO)

Nie twierdzę, że się nie da w ciągu 1-2 tygodni wypozycjonować nowej strony „na szczyt Google” – bo (pewnie) się da, choć wiele zależy od „jakości strony” jak i fraz na które ma odbywać się pozycjonowanie.

Ale raczej nie liczyłbym na taki efekt np. za 100 zł – zwłaszcza na początku… Bo choćby sama optymalizacja strony, czy „zaplecze” będzie zapewne więcej kosztować..

Szybkie i tanie na sam szczyt wypozycjonowanie

A trzeba pamiętać/wiedzieć, że zazwyczaj w takich przypadkach („szybkie i tanie na sam szczyt wypozycjonowanie”) spadek jest mocno bolesny, i raczej nieuchronny – często z powodu kary nałożonej za „metody pozycjonowania niezgodne z wytycznymi dla webmasterów”, co oznacza właściwie śmierć dla „pozycjonowanej strony” w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie nie musi być drogie – ale zazwyczaj wtedy wymaga czasu, i (własnego) nakładu pracy by np. dostarczyć odpowiednią treść w odpowiedniej formie…

Oczywiście „złotówki czy dolary” mądrze wydane mogą znacznie ten proces uprościć/przyspieszyć ;-)

Infografika: Koszty SEO (pozycjonowania)

Infografika powstała na bazie ankiety przeprowadzonej w dniach o 4 do 10 kwietnia 2013 roku, i była publicznie dostępna w Google+, na Facebooku oraz forum PiO. Łącznie uwzględniono (po weryfikacji) 49 ankiet.

Najwięcej odpowiedzi otrzymaliśmy z województw mazowieckiego, małopolskiego i śląskiego. Ta grupa odpowiedzi jako reprezentująca te trzy województwa trafiła na prawą stronę infografiki. (…) Lewa strona infografiki przedstawia wszystkie zebrane informacje posegmentowane według wielkości przedsiębiorstwa. Zastosowaliśmy skalę MŚP z podziałem na jednoosobową działalność gospodarczą, mikro i małe przedsiębiorstwa.

Infografika: Koszty SEO

Infografika pochodzi ze strony Silesia SEM, i została przygotowana przez agencję interaktywną Ko-Ko z Wrocławia.

Z racji rozmiaru pliku – jego podgląd w ramach strony może być niewystarczający, dlatego tutaj znajduje się bezpośredni link do grafiki.

Zgłoś błąd na stronie

Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!

WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które - w miarę możliwości - spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. "linki partnerskie", co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte... :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.

Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!