W końcu znalazłem chwilę, by przysiąść do statystyk Google Analytics i sprawdzić, co tam na stronie się ostatnio działo ciekawego, zwłaszcza że od czasu do czasu przychodziły zdefiniowane alerty, więc jest co analizować. Chwile po zalogowaniu do panelu otrzymałem komunikat, że mogę przejść na zupełnie nową odsłonę statystyk, czyli Google Analytics 4 (choć niezupełnie jest to aż tak nowa usługa, bo powstała na podstawie usługi aplikacje + internet uruchomionej w zeszłym roku).

To, co się rzuca w oczy od razu to nowy wygląd, jakby bardziej… naukowy:

Ale zmian ma być dużo więcej, i to nie tylko w identyfikatorach (przykładowy stary „stary” identyfikator UA-35469630-1, i nowy G-CG2BB8J7GT, czyli od razu widać, że pula unikatowych identyfikatorów jest dużo, dużo większa), ale ma to być „nowa, bardziej inteligentna usługa”, lepiej dostosowana do współczesnego modelu korzystania z internetu (np. jeden użytkownik i kilka urządzeń).

(!) Zgłoś błąd na stronie