Już od jakiegoś czasu testuje różne metody walki ze SPAMem w komentarzach – ilość SPAMu obecnie jest na tyle duża, że jakakolwiek ręczna selekcja wymagałaby chyba kogoś na etat…
Niestety, na razie wszelkie automaty zdają się przegrywać tę walkę – choć zależnie od konfiguracji (i zestawienia różnych metod ze sobą) lepiej lub gorzej wspomagają ręczny nadzór…
Spis treści w artykule
Chyba najlepiej – i to samodzielnie – radził sobie z tym problemem Akismet, do tego całkiem mało „chcianych wiadomości” lądowało w SPAMie.
Ale ze względu na pewne „wątpliwości licencyjne” niestety poszedł w odstawkę…
Antispam Bee
Tu z licencją łatwiej, ale za to z filtrowaniem – przynajmniej na razie – SPAMu już jest gorzej…
Do tego całkiem sporo „fałszywych trafień” generuje, uparł się zwłaszcza na wewnętrzne „pingbacki” i z uporem zalicza je do SPAMu.
Dlatego potrzebne było dla naszej pszczółki wsparcie…
reCAPTCHA
Wprawdzie (nie tylko) „chińczyki” dają radę – to całkiem nieźle radzi sobie z pozostałymi „automatami”…
A tymi co się przedrą mam nadzieję, że zajmie się już pszczółka… ;-)
Ręczne działania…
Automat – automatem, ręczna kontrola i nadzór musi pozostać.
A oprócz tego – głównie dla „polskich komentarzy” – jakiś czas temu wprowadziliśmy zasadę, że dany komentarz/SPAM może trafić do nas „raz” (konkretnie – jedna interwencja)
Jeśli się to powtórzy – szczegółowe dane dotyczące „pozycjonera” wraz z metodą „pozycjonowania” i zapowiedzią „dalszej promocji” w przypadku powtórki i/lub braku chęci współpracy – zostają przesłane do podmiotu „pozycjonowanego”.
Przyznaje, że mimo wymaganego nakładu pracy – jest to jak na razie bardzo skuteczna metoda ;-)
- Wakacje składkowe ZUS a zawieszenie działalności gospodarczej, czyli uważaj, bo być może nie będziesz mógł skorzystać (w 2024) - 1970-01-01
- Przykładowy kalkulator wyceny usługi druku 3D, czyli nie tylko materiał się liczy - 1970-01-01
- Home Assistant 2024.10, czyli nowa karta „nagłówek” i niedziałający TTS w ramach usługi Google Cloud - 1970-01-01