Envato Elements - pobierasz co chcesz, ile chcesz

Już od jakiegoś czasu testuje różne metody walki ze SPAMem w komentarzach – ilość SPAMu obecnie jest na tyle duża, że jakakolwiek ręczna selekcja wymagałaby chyba kogoś na etat…

Niestety, na razie wszelkie automaty zdają się przegrywać tę walkę – choć zależnie od konfiguracji (i zestawienia różnych metod ze sobą) lepiej lub gorzej wspomagają ręczny nadzór…

Akismet

Chyba najlepiej – i to samodzielnie – radził sobie z tym problemem Akismet, do tego całkiem mało „chcianych wiadomości” lądowało w SPAMie.

Ale ze względu na pewne „wątpliwości licencyjne” niestety poszedł w odstawkę…

Antispam Bee

Tu z licencją łatwiej, ale za to z filtrowaniem – przynajmniej na razie – SPAMu już jest gorzej…

Do tego całkiem sporo „fałszywych trafień” generuje, uparł się zwłaszcza na wewnętrzne „pingbacki” i z uporem zalicza je do SPAMu.

Dlatego potrzebne było dla naszej pszczółki wsparcie…

reCAPTCHA

rpl-blog_recaptcha_201308

Wprawdzie (nie tylko) „chińczyki” dają radę – to całkiem nieźle radzi sobie z pozostałymi „automatami”…

A tymi co się przedrą mam nadzieję, że zajmie się już pszczółka… ;-)

Ręczne działania…

Automat – automatem, ręczna kontrola i nadzór musi pozostać.

A oprócz tego – głównie dla „polskich komentarzy” – jakiś czas temu wprowadziliśmy zasadę, że dany komentarz/SPAM może trafić do nas „raz” (konkretnie – jedna interwencja)

Jeśli się to powtórzy – szczegółowe dane dotyczące „pozycjonera” wraz z metodą „pozycjonowania” i zapowiedzią „dalszej promocji” w przypadku powtórki i/lub braku chęci współpracy – zostają przesłane do podmiotu „pozycjonowanego”.

Przyznaje, że mimo wymaganego nakładu pracy – jest to jak na razie bardzo skuteczna metoda ;-)

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!

Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!

Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera!