Z e-mail marketingiem zapewne styka się każdy z Was – czy to w formie newsletterów, czy – chyba częściej – SPAMu (przez wielu również uznawany za „e-mail marketingiem”) który często zalewa nasze skrzynki…
Grupa IAB Polska zaprezentowała infografikę podsumowującą najważniejsze fakty związane z tą formą reklamy…
Spis treści w artykule
10 najważniejszych faktów email marketingu
IAB Polska przygotowała infografikę, która obrazuje 10 najważniejszych faktów związanych z komunikacją emial’ową. Po zapoznaniu się z nią marketer będzie przekonany, że email markeitng w wielu przypadkach może być wciąż najbardziej efektywnym kanałem komunikacji marketingowej i nie powinno go zabraknąć w marketing mixie w 2014 roku.
Paweł Sala, szef Grupy Roboczej Email Marketing IAB Polska.
Pełną infografikę znajdziecie pod tym adresem…
Czego się dowiemy z infografiki?
M.in., że:
- 69% polskich internautów korzysta z poczty e-mail codziennie
- 19,32% to średni wskaźnik „otwarć” w 2012
- 6,51% to średni wskaźnik kliknięć w stosunku do otwartych e-maili w 2012
Wynika z tego, że na 100 wysłanych wiadomości otwartych zostaje jakieś 19 – czyli chyba całkiem nieźle…
Trochę bardziej skomplikowanie to wygląda jeśli chodzi o interakcje, czyli „kliknięcia”:
Zakładam, że nieprzypadkowo jest zastosowany zwrot „w stosunku do otwartych”, czyli jeśli na 100 wysłanych wiadomości otwarte zostanie jakieś 19 sztuk (19,32%), to „kliknięcia” (6,51%) trzeba by pewnie wyliczyć z tych 19 otwartych wiadomości…
A więc będzie to średnio/statystycznie 1.2 wiadomości, czyli niewiele ponad 1.2% wszystkich wysłanych.
Czy to mało/dużo? To już zależy od wielu czynników… Ale na pewno 6.51% wygląda lepiej niż 1.2% ;-)
- Wakacje składkowe ZUS a zawieszenie działalności gospodarczej, czyli uważaj, bo być może nie będziesz mógł skorzystać (w 2024) - 1970-01-01
- Przykładowy kalkulator wyceny usługi druku 3D, czyli nie tylko materiał się liczy - 1970-01-01
- Home Assistant 2024.10, czyli nowa karta „nagłówek” i niedziałający TTS w ramach usługi Google Cloud - 1970-01-01