Z e-mail marketingiem zapewne styka się każdy z Was – czy to w formie newsletterów, czy – chyba częściej – SPAMu (przez wielu również uznawany za „e-mail marketingiem”) który często zalewa nasze skrzynki…

Grupa IAB Polska zaprezentowała infografikę podsumowującą najważniejsze fakty związane z tą formą reklamy…

10 najważniejszych faktów email marketingu

IAB Polska przygotowała infografikę, która obrazuje 10 najważniejszych faktów związanych z komunikacją emial’ową. Po zapoznaniu się z nią marketer będzie przekonany, że email markeitng w wielu przypadkach może być wciąż najbardziej efektywnym kanałem komunikacji marketingowej i nie powinno go zabraknąć w marketing mixie w 2014 roku.

Paweł Sala, szef Grupy Roboczej Email Marketing IAB Polska.

iab-polska_infografika_10-faktow-email-marketingu_201312

Pełną infografikę znajdziecie pod tym adresem…

Czego się dowiemy z infografiki?

M.in., że:

  • 69% polskich internautów korzysta z poczty e-mail codziennie
  • 19,32% to średni wskaźnik „otwarć” w 2012
  • 6,51% to średni wskaźnik kliknięć w stosunku do otwartych e-maili w 2012

Wynika z tego, że na 100 wysłanych wiadomości otwartych zostaje jakieś 19 – czyli chyba całkiem nieźle…

Trochę bardziej skomplikowanie to wygląda jeśli chodzi o interakcje, czyli „kliknięcia”:

Zakładam, że nieprzypadkowo jest zastosowany zwrot „w stosunku do otwartych”, czyli jeśli na 100 wysłanych wiadomości otwarte zostanie jakieś 19 sztuk (19,32%), to „kliknięcia” (6,51%) trzeba by pewnie wyliczyć z tych 19 otwartych wiadomości…

A więc będzie to średnio/statystycznie 1.2 wiadomości, czyli niewiele ponad 1.2% wszystkich wysłanych.

Czy to mało/dużo? To już zależy od wielu czynników… Ale na pewno 6.51% wygląda lepiej niż 1.2% ;-)

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO WebInsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Janusz i Janusz skorzystali z promocji dla czytelników WebInsider.pl i zapłacili 80% mniej za księgowość internetową wFirma
WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Młody Szymon dzięki motywowi Divi od Elegant Themes zrobił stronę dla firmy ojca