Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) opublikował na swoich stronach kolejny poradnik – tym razem dotyczące procedury przenoszenia numeru telefonicznego do nowego operatora…
Spis treści w artykule
Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?
Cała procedura związana z przeniesieniem numeru telefonu do nowego operatora nie jest specjalnie skomplikowana, i została opisana w poradniku Urzędu Komunikacji Elektronicznej w 3 krokach:
Złożenie wniosku o przeniesienie numeru
Wniosek składamy u nowego operatora. Tu też możemy/musimy podpisać odpowiednie pełnomocnictwo, by nowy operator mógł w naszym imieniu wystąpić ze stosownym wnioskiem u dotychczasowego operatora.
Rozpatrzenie wniosku
Następnie nowy operator rozpatruje wniosek, ma na to…
…w przypadku telefonii komórkowej:
- 6 godzin, gdy składamy wniosek osobiście
- 3 dni, gdy wniosek przesyłamy pocztą
… w przypadku telefonu stacjonarnego:
- 1 dzień, gdy składamy wniosek osobiście
- 14 dni, gdy wniosek przesyłamy pocztą
Pamiętajcie, by dane podane we wniosku o przeniesienie numeru były zgodne z danymi u aktualnego operatora. W niektórych przypadkach może to oznaczać konieczność rejestracji karty/numeru u aktualnego operatora.
Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku następuje:
Przeniesienie numeru
Nowy operator zawiera z nami umowę oraz (niezwłocznie) przenosi numer, na co ma 1 dzień roboczy od dnia wskazanego w (nowej) umowie.
Z doświadczenia wiem, że zazwyczaj oznacza to „wyłączenie” numeru u „starego operatora” w okolicach 1-2 w nocy, i po około 1 godzinie „aktywacja” u nowego operatora – oczywiście na nowej karcie SIM.
Cała procedura przeniesienia numeru jest bezpłatna.
Centrum Informacji Konsumenckiej UKE
W razie problemów, czy wątpliwości możecie się kontaktować z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE:
- 801 900 853
- 22 53 49 174
Od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:15 – 16:15. Opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora telekomunikacyjnego.
Zachęcamy także do skorzystania z porad dostępnych na stronie internetowej Centrum Informacji Konsumenckiej UKE: www.cik.uke.gov.pl
- Zero Trust od Cloudflare, czyli prosty i bezpieczny sposób na dostęp do lokalnych zasobów z zewnątrz, bez publicznego adresu IP i otwierania portów na routerze - 1970-01-01
- Home Assistant i integracja z IMGW-PIB, czyli tworzymy automatyzację z powiadomieniami bazując na sensorach zagrożenie i alarm powodziowy - 1970-01-01
- Home Assistant 2024.9 i kolejne przydatne nowości w widoku „sekcje”, dzięki którym jeszcze lepiej można dopasować wygląd - 1970-01-01