Pewnie czasem każdemu z nas zdarzyło się kupić jakąś aplikację (program lub grę) na komórkę, by po chwili stwierdzić, że jednak nie tego się spodziewaliśmy, nie tego obiecywał „w opisie” autor…
W takich sytuacjach przydaje się możliwość zwrotu zakupionej aplikacji w określonym terminie, tak by odzyskać zapłaconą kwotę.
Spis treści w artykule
Google Play (Android) i zwrot aplikacji
Dawno, dawno temu… Może nie za lasami czy górami, ale w Google Play można było zwrócić zakupioną aplikację – i odzyskać pieniądze – w ciągu 24 godzin od momentu zakupu… Trochę sporo, zwłaszcza dla zapalonych/wprawionych „komórkowych graczy”, którzy pewnie nie jeden tytuł byli w stanie przejść w tym czasie – czyli grali bezpłatnie, korzystając ze zwrotu…
Gdzieś chyba (!) pod koniec 2010 roku uległo to zmianie, można by chyba rzec – ze skrajności (24 godziny) wpadliśmy w kolejną skrajność, czyli 15 minut na zwrot…
Teoretycznie był to czas wystarczający by zainstalować większość aplikacji, być może niektóre nawet dało się w tym czasie przetestować – choć raczej dotyczyło to głównie gier, i to tylko takich które po zainstalowaniu nie potrzebowały pobrać „dużej paczki danych” z internetu…
Teraz masz 2 godziny na testy i ew. zwrot aplikacji
Właśnie się to zmieniło, i jak można przeczytać w pomocy – od teraz czas na dokonanie ewentualnego zwrotu to 2 godziny:
Zwrot płatnych aplikacji i gier
Po zakupie aplikacji lub gry w Google Play możesz ją zwrócić w ciągu dwóch godzin, by otrzymać pełny zwrot środków
Można chyba śmiało założyć, że 2 godziny to wystarczający czas by pobrać aplikację (nawet z większa paczką danych do pobrania po zakupie) i ją przetestować. Co istotne – jest to też chyba wystarczający czas by móc dobrze poznać/przetestować nie tylko grę, ale i program bardziej skomplikowany od np. „latarki”.
Oczywiście znajdą się tez i tacy, też i takie gry, że te 2 godziny będzie czasem wystarczającym do… Ale to już chyba trochę będą winni i deweloperzy, że ich produkt da się przejść w tak krótkim czasie… ;-)
Aplikację możesz zwrócić tylko raz
Co istotne, każdą aplikację możemy zwrócić tylko raz. Czyli jeśli kupicie jakaś aplikację, a później dokonacie jej zwrotu – to po kolejnym jej zakupie nie będzie można skorzystać ze zwrotu:
Uwaga: aplikację lub grę można zwrócić tylko raz. Jeśli otrzymasz zwrot środków za zakup aplikacji w ciągu dwugodzinnego okresu zwrotu, a potem zdecydujesz się kupić ją ponownie, nie otrzymasz zwrotu po raz drugi.
Więc działania w stylu:
- 2 godziny grania, zwrot i ponownie 2 godziny grania… Po czym znowu zwrot i…
- Zakup aplikacji „gdy chwilowo jej potrzeba”, następnie zwrot i ponowny zakup „n chwilę” gdy znowu potrzebna…
nie będą możliwe…
Jak dokonać zwrotu aplikacji w Google Play
Zwrotu aplikacji – tak jak i zakupu – można dokonać na 2 sposoby:
- Z poziomu telefonu i aplikacji Google Play
- Z poziomu komputera, na stronie Google Play
Zależnie od wybranej metody wymagane kroki będą trochę inne:
Zwrot aplikacji z poziomu telefonu i aplikacji Google Play
- Otwórz aplikację Google Play (wejdź do sklepu)
- Przejdź do aplikacji którą chcesz zwrócić
- Kliknij przycisk „Zwrot” i postępuj zgodnie z dalszymi informacjami
Zwrot aplikacji z poziomu komputera i strony Google Play
- Wejdź na stronę sklepu Google Play (i ew. zaloguj się do swojego konta)
- Przejdź do sekcji „Moje zamówienia” (Ustawienia > Moje zamówienia)
- Wybierz aplikację którą chcesz zwrócić i kliknij w menu
- Wybierz „Zgłoś problem”i wybierz opcję zwrotu środków
- Dalej postępuj zgodnie z dalszymi informacjami
Jeśli dwugodzinny okres zwrotu jeszcze nie minął, pojawią się przyciski Otwórz i Zwrot środków. Jeśli nie widzisz przycisku Zwrot środków, zwrot kosztów zakupu nie będzie możliwy.
- Wakacje składkowe ZUS a zawieszenie działalności gospodarczej, czyli uważaj, bo być może nie będziesz mógł skorzystać (w 2024) - 1970-01-01
- Przykładowy kalkulator wyceny usługi druku 3D, czyli nie tylko materiał się liczy - 1970-01-01
- Home Assistant 2024.10, czyli nowa karta „nagłówek” i niedziałający TTS w ramach usługi Google Cloud - 1970-01-01
czy da się odzyskać pieniądze po upływie 2 dni?
Ogólnie na zwrot są teraz 2 godziny – czas chyba w większości wystarczający na przetestowanie gry/programu, a zarazem zabezpieczający interesy wydawcy. Zwrot w tym terminie (czasie) odbywa się automatycznie, z poziomu sklepu Google Play.
Po tym czasie teoretycznie zwrot jest nadal możliwy, ale należy się w tej sprawie kontaktować bezpośrednio z wydawcą aplikacji, gdyż to zależy już tylko od jego dobrej woli/procedur…