Pewnie czasem każdemu z nas zdarzyło się kupić jakąś aplikację (program lub grę) na komórkę, by po chwili stwierdzić, że jednak nie tego się spodziewaliśmy, nie tego obiecywał „w opisie” autor…

W takich sytuacjach przydaje się możliwość zwrotu zakupionej aplikacji w określonym terminie, tak by odzyskać zapłaconą kwotę.

Google Play (Android) i zwrot aplikacji

Dawno, dawno temu… Może nie za lasami czy górami, ale w Google Play można było zwrócić zakupioną aplikację – i odzyskać pieniądze – w ciągu 24 godzin od momentu zakupu… Trochę sporo, zwłaszcza dla zapalonych/wprawionych „komórkowych graczy”, którzy pewnie nie jeden tytuł byli w stanie przejść w tym czasie – czyli grali bezpłatnie, korzystając ze zwrotu…

Gdzieś chyba (!) pod koniec 2010 roku uległo to zmianie, można by chyba rzec – ze skrajności (24 godziny) wpadliśmy w kolejną skrajność, czyli 15 minut na zwrot…

Teoretycznie był to czas wystarczający by zainstalować większość aplikacji, być może niektóre nawet dało się w tym czasie przetestować – choć raczej dotyczyło to głównie gier, i to tylko takich które po zainstalowaniu nie potrzebowały pobrać „dużej paczki danych” z internetu…

Teraz masz 2 godziny na testy i ew. zwrot aplikacji

Właśnie się to zmieniło, i jak można przeczytać w pomocy – od teraz czas na dokonanie ewentualnego zwrotu to 2 godziny:

Zwrot płatnych aplikacji i gier

Po zakupie aplikacji lub gry w Google Play możesz ją zwrócić w ciągu dwóch godzin, by otrzymać pełny zwrot środków

Można chyba śmiało założyć, że 2 godziny to wystarczający czas by pobrać aplikację (nawet z większa paczką danych do pobrania po zakupie) i ją przetestować. Co istotne – jest to też chyba wystarczający czas by móc dobrze poznać/przetestować nie tylko grę, ale i program bardziej skomplikowany od np. „latarki”.

Oczywiście znajdą się tez i tacy, też i takie gry, że te 2 godziny będzie czasem wystarczającym do… Ale to już chyba trochę będą winni i deweloperzy, że ich produkt da się przejść w tak krótkim czasie… ;-)

Aplikację możesz zwrócić tylko raz

Co istotne, każdą aplikację możemy zwrócić tylko raz. Czyli jeśli kupicie jakaś aplikację, a później dokonacie jej zwrotu – to po kolejnym jej zakupie nie będzie można skorzystać ze zwrotu:

Uwaga: aplikację lub grę można zwrócić tylko raz. Jeśli otrzymasz zwrot środków za zakup aplikacji w ciągu dwugodzinnego okresu zwrotu, a potem zdecydujesz się kupić ją ponownie, nie otrzymasz zwrotu po raz drugi.

Więc działania w stylu:

  • 2 godziny grania, zwrot i ponownie 2 godziny grania… Po czym znowu zwrot i…
  • Zakup aplikacji „gdy chwilowo jej potrzeba”, następnie zwrot i ponowny zakup „n chwilę” gdy znowu potrzebna…

nie będą możliwe…

Jak dokonać zwrotu aplikacji w Google Play

Zwrotu aplikacji – tak jak i zakupu – można dokonać na 2 sposoby:

  • Z poziomu telefonu i aplikacji Google Play
  • Z poziomu komputera, na stronie Google Play

Zależnie od wybranej metody wymagane kroki będą trochę inne:

Zwrot aplikacji z poziomu telefonu i aplikacji Google Play

  • Otwórz aplikację Google Play (wejdź do sklepu)
  • Przejdź do aplikacji którą chcesz zwrócić
  • Kliknij przycisk „Zwrot” i postępuj zgodnie z dalszymi informacjami

Zwrot aplikacji z poziomu komputera i strony Google Play

  • Wejdź na stronę sklepu Google Play (i ew. zaloguj się do swojego konta)
  • Przejdź do sekcji „Moje zamówienia” (Ustawienia > Moje zamówienia)

google-play_moje-zamowienia

  • Wybierz aplikację którą chcesz zwrócić i kliknij w menu
  • Wybierz „Zgłoś problem”i wybierz opcję zwrotu środków
  • Dalej postępuj zgodnie z dalszymi informacjami

Jeśli dwugodzinny okres zwrotu jeszcze nie minął, pojawią się przyciski Otwórz i Zwrot środków. Jeśli nie widzisz przycisku Zwrot środków, zwrot kosztów zakupu nie będzie możliwy.

(!) Zgłoś błąd na stronie
Pomogłem? To może postawisz mi wirtualną kawę?
LUTy dla D-Cinelike (DJI Mini 3 Pro, DJI Avata, OSMO Pocket) od MiniFly
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce
Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej
Patryk