Wczoraj (?) Microsoft wypuścił aplikację do obsługi „Zdalnego Pulpitu” (Remote Desktop Connection) dla urządzeń działających pod kontrolą systemu Android i iOS.
Spis treści w artykule
Microsoft Remote Desktop Connection (RDC)
RDC to – w skrócie – usługa pozwalająca połączyć się z komputerem zdalnie z innego urządzenia. Trochę jak VNC – choć z pewnymi różnicami, czasem na plus, czasem nie…
Więcej o Remote Desktop Connection (RDC) znajdziecie na tej stronie…
Aplikacja RDC dla urządzeń z systemem Android i iOS
Z racji tego, że posiadam telefon z systemem Android – to właśnie aplikację na ten system postanowiłem zainstalować i sprawdzić czy zadziała…
Troszkę obawiałem się, że Microsoft może „pójść za ciosem” i aplikacja będzie działać tylko z systemem Windows 8 (i mającą wczoraj premierę „aktualizacją” – 8.1), na szczęście tak nie jest.
Aplikację testowałem na Windows 7 Ultimate x64 – i wszystko (za)działało prawidłowo:
Sama konfiguracja aplikacji/nowego połączenia jest banalna, gdzie wystarczy podać podstawowe dane:
- Nazwa połączenia
- Nazwa i hasło użytkownika
- Adres zdalnego komputera
Oczywiście trzeba pamiętać by włączyć „Pulpit Zdalny” w docelowym komputerze/systemie:
.
Aplikację można pobrać bezpośrednio ze „sklepów” przeznaczonych dla danej platformy:
- Home Assistant 2024.11, czyli „sekcje” domyślnym widokiem z opcją migracji, WebRTC oraz wirtualna kamera - 1970-01-01
- Black Friday w ZUS, czyli jest jeszcze kilka dni, by złożyć wniosek RWS i skorzystać z wakacji składkowych płacąc ZUS za grudzień 2024 - 1970-01-01
- Wakacje składkowe ZUS a zawieszenie działalności gospodarczej, czyli uważaj, bo być może nie będziesz mógł skorzystać (w 2024) - 1970-01-01
Nadal nie mogę tego skonfigurować pomożesz?
Ale tu nie ma wiele do konfiguracji – na komputerze włączasz RDC, na smartfonie wpisujesz dane komputera… I to wszystko… Ew. jak z „zewnątrz” (spoza sieci LAN) chcesz się łączyć – to wtedy na routerze trzeba jeszcze przekierować port (3389)
Czym objawia się/na czym polega problem?