Bezpieczeństwo rzecz ważna, zwłaszcza jeśli można połączyć to z marketingiem (i ubezpieczeniami ;-)), i pewnie stąd nowa usługa PZU realizowana „przy wsparciu” serwisu/usługi WebTotem, w ramach której małe i średnie firmy mogą bez opłat, choć w zamian za zgody ma marketing za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, otrzymać raport dotyczący zagrożenia cybernetycznego firmy, zawierający m.in. podatność strony internetowej na cyberatak, główne zagrożenia cybernetyczne, oraz porady, co warto zrobić, aby obniżyć ryzyko i ustrzec się przed stratami (informacje ze strony z ofertą, po lekkiej korekcie, by dopasować do formy zdania).

Choć marketing ze strony PZU pewnie bym przeżył (zwłaszcza że „po fakcie” można wycofać zgody), to z raportu nie korzystałem, bo przypuszczam, że będzie to podobny raport do tego, jaki można zrobić bezpośrednio na stronie WebTotem, choć zapewne „spolszczony”, co może być – przynajmniej dla niektóych – sporym atutem. Do tego moje strony w większości są „schowane” za CloudFlare, a to powoduje pewne przekłamania – przynajmniej raportu generowanego przez stronę WebTotem, takie jak otwarte porty, które są zamknięte (przynajmniej wg UFW, jak i innych skanerów ;-)), czy też wtyczki do WordPressa z podatnościami, których nie mam (wtyczek, nie podatności). Ale gdyby nie to (i tamto ;-)), to może bym się skusił…

(!) Zgłoś błąd na stronie