Wśród użytkowników nowych telefonów z Symbianem, zwłaszcza tych wyposażonych w WiFi – coraz popularniejsze staje się korzystanie z telefonii internetowej – VoIP.

Zwłaszcza, że Nokia w swoich telefonach z Symbianem dostarcza standardowo klienta SIP zintegrowanego z oprogramowaniem telefonu.

Niestety, występują pewne (na szczęście dość drobne) problemy:

1) Opisany problem z konfiguracją Tlenofonu w telefonach s60v3.

2) Problem z wyświetleniem nazwy osoby dzwoniącej:

Jeśli w kontakcie (książka telefoniczna) numer telefonu zostanie wpisany w elemencie „Telefon internetowy” to gdy zadzwoni ktoś z tego numeru, wyświetli się numer telefonu, ale bez imienia i nazwiska (nazwy z książki telefonicznej)

Aby obejść ten problem można:
1) Zdublować numer w pozycji „Telefon internetowy” i „Telefon”
2) Zapisać numer telefonu VoIP jako „Telefon” zamiast „Telefon internetowy” i nadać własną etykietę, np. „Telefon VoIP”

Jeśli do kontaktu przypisanych jest kilka numerów telefonu, warto też skorzystać z opcji „Domyślne” (Kontakty >> [kontakt] >> Opcje >> Domyślne) gdzie można ustawić domyślne numery telefonu (i nie tylko) dla konkretnych usług, takich jak:

1) Numer telefonu (połączenia głosowe)
2) Nr połączenia wideo
3) Numer SMS
4) Numer/adres MMS
5) Adres e-mail
6) Adres tel. internetowy (VoIP)
7) Adres NIM

Zobacz też: Nokia E51 – Tlenofon (VoIP) oraz Symbian – własny certyfikat

(!) Zgłoś błąd na stronie