Ostatnio ze znajomymi rozmawialiśmy na temat optymalizacji pewnego serwisu/systemu…
W pewnym momencie rozmowa zeszła na przykłady „mniej wydolnych” usług/stron, i wszyscy jak jeden mąż wskazaliśmy m.in. stronę Orange…
A zwłaszcza wygenerowanie miesięcznego zestawienia połączeń…
Comiesięczna zabawa:
Pobrać biling z Orange OnLine
– ciężka sprawa…
Bo ile to razy trzeba się z autoryzować, poklikać w „pokaż”, ponownie się z autoryzować, ponownie poklikać w „pokaż”…
.
I to tylko po to by przeczytać kolejne komunikaty:
1. PowitaNIE:
W tym miejscu znajduje sie wykaz bieżących połączeń dla Twojego numeru. Pamiętaj, że połączenia wykonane za granicą (roamingowe) mogą być prezentowane nawet z kilkumiesięcznym opóźnieniem.
.
2. PrzetwarzaNIE:
Trwa pobieranie listy twoich połączeń. W zależności od ilości danych może to potrwać nawet kilka minut.
.
3. PrzepraszaNIE:
Przepraszamy ale informacje o twoich połączeniach są chwilowo niedostępne. Prosimy spróbuj ponownie później.
Ta część zazwyczaj powtarza się kilka razy, po czym…
.
4. Ponowne autoryzowaNIE:
Nie masz uprawnień do prezentacji tych danych.
.
I tak musimy się ponownie za autoryzować, podając kod PUK i hasło SMS’owe…
.
A skoro już przy tym, to:
1. Hasło SMS’owe trudniejsze niż w banku…
Bo w bankach zazwyczaj coś w stylu:
12854123
A w Orange:
g3dupr6i
.
2. By nie było za łatwo, w formularzu gdzie należy podać kod PUK i hasło z SMS’a odpowiednie pola też miejscami się z(a)mieniają:
.
Oczywiście nie jest to jednorazowa sprawa, a cykliczny – comiesięczny rytuał…
I nie uważam, bym akurat był najaktywniejszym (pod względem rekordów w bilingu) klientem Orange…
Pewnym (niewygodnym) rozwiązaniem, jest generowanie zestawień „po kilka dni”, pobranie plików CSV i zlepienie tego w całość np. w Excelu…
- Wakacje składkowe ZUS a zawieszenie działalności gospodarczej, czyli uważaj, bo być może nie będziesz mógł skorzystać (w 2024) - 1970-01-01
- Przykładowy kalkulator wyceny usługi druku 3D, czyli nie tylko materiał się liczy - 1970-01-01
- Home Assistant 2024.10, czyli nowa karta „nagłówek” i niedziałający TTS w ramach usługi Google Cloud - 1970-01-01
Potwierdzam już przez 4 dni dzień w dzień nie mogę sprawdzić bilingu…
Z Orange OnLine nigdy nie było rewelacyjnie, ale ostatnio coraz więcej rzeczy tam nie działa prawidłowo, system nie wyrabia…
Ponoć jest szansa (takie słyszałem zapowiedzi), że dziś (15 grudnia) ma się to zmienić na lepsze… Ma wszystko działać…
Choć jak na razie (~8:50) wszystko (nie) działa „po staremu”
2 miesiące proszę o przysłanie rachunku szczegółowego za który ORANGE pobrało opłatę. Kilkadziesiąt razy interweniowałem u operatora ( * 100 ) dostaje SMS że zlecili wysyłkę i nic. biorą opłaty i robią mnie w balona. [—]