Na rynku telekomunikacyjnym, zwłaszcza w przypadku ofert na kartę (PrePaid) chyba widać coraz wyraźniej, że kolejni operatorzy próbują rakiem wycofać się z wojny, kto da więcej za mniej. Stąd kolejne promocje i oferty są moim zdaniem konstruowane coraz mocniej tak, że mamy w nich coraz więcej marketingowego lukru, który ma przykryć fakt, że miesięczny koszt korzystania z telefonu będzie wyższy, a zalety (lukier) niekoniecznie są tego warte. Tak samo jest – moim zdaniem – z nową taryfą Orange, która właśnie się pojawiła…
Spis treści w artykule
Taryfa „zawsze bez limitu” w Orange na kartę
Taryfa „zawsze bez limitu” na pierwszy rzut oka wydaje się atrakcyjna – proste zasady i tylko złotówka dziennie za nielimitowane korzystanie z telefonu (połączenia głowowe i wiadomości, oczywiście tylko w kraju i na numery krajowe, ale z MMSami), z paczką internetu.
Wszystko niby fajnie – każda złotówka znajdująca się na naszym koncie w momencie aktywacji taryfy oraz z doładowania (już po aktywacji taryfy) zmianie się w 1 dzień ważności usługi. Co widać dobrze choćby w tabeli wyciągniętej z regulaminu:
Problem tylko w tym, że… skoro 1 dzień kosztuje 1 złotówkę, to miesięczny koszt korzystania z oferty wynosi 30-31 zł (poza lutym, gdy będzie odrobinę taniej ;-)), czyli drożej niż porównywalne oferty nie tylko u innych operatorów, ale i w Orange. Bo obecnie nie ma problemu by usługę tego typu (nielimitowane połączenia i wiadomości krajowe ze sporą paczką internetu) aktywować za 25 zł miesięcznie. Czasem wprawdzie bez MMSów, ale to chyba tylko u niektórych będzie czymś, co będzie miało znaczenie…
Inne aktywności niż połączenia i wiadomości krajowe
Z racji tego, że w taryfie „zawsze bez limitu” w Orange na kartę wszystkie złotówki z konta (podczas aktywacji taryfy), jak i doładowań (już po aktywacji) zmieniane są automatycznie na dni „bez limitu”, to może się zdarzyć sytuacja, że może brakować wolnych złotówek na inne aktywności, niż przewidziane w ramach taryfy/usługi.
W takiej sytuacji z ratunkiem przychodzi mechanizm pozwalający wykonać manewr odwrotny, czyli zmienić dni na złotówki:
- 1 dzień na 1 złotówkę: kod USSD *130*1# lub SMS o treści WYMIEN1 na nr 80175
- 2 dni na 2 złotówki: kod USSD *130*2# lub SMS o treści WYMIEN2 na nr 80175
- 5 dni na 5 złotówek: kod USSD *130*5# lub SMS o treści WYMIEN5 na nr 80175
Można też dokonać specjalnego doładowania, wysyłając 14-cyfrowy kod doładowujący SMSem na nr 80175, lub korzystając z kodu USSD *130*20# (dalej należy postępować zgonie ze zwrotnymi informacjami z systemu).
Więcej informacji na ten temat znajdziecie w 25. punkcie regulaminu taryfy…
Aktywacja, status i dezaktywacja
Gdy szczegóły i potencjalne haczyki za nami (poza wykluczeniami, ale tu odsyłam do 19. punktu regulaminu), warto zapoznać się z podstawowymi działaniami związanymi z zarządzaniem usługą.
Aktywacja:
- SMS o treści START na nr 80175
- Kod USSD *130*11# (+ zatwierdzenie zieloną słuchawką)
- Mój Orange (aplikacja lub strona internetowa)
Sprawdzenie stanu usługi:
- SMS o treści INFO na nr 80175
- Kod USSD *130*0# (+ zatwierdzenie zieloną słuchawką)
- Mój Orange (aplikacja lub strona internetowa)
Dezaktywacja:
- SMS o treści STOP lub FREE na nr 80175
- Kod USSD *130*12# (+ zatwierdzenie zieloną słuchawką)
- Mój Orange (aplikacja lub strona internetowa)
Więcej informacji na temat usługi znajdziecie na stronie Orange, w cenniku, oraz w regulaminie usługi…
- Wakacje składkowe ZUS a zawieszenie działalności gospodarczej, czyli uważaj, bo być może nie będziesz mógł skorzystać (w 2024) - 1970-01-01
- Przykładowy kalkulator wyceny usługi druku 3D, czyli nie tylko materiał się liczy - 1970-01-01
- Home Assistant 2024.10, czyli nowa karta „nagłówek” i niedziałający TTS w ramach usługi Google Cloud - 1970-01-01