Wprawdzie o włamaniu na serwery Adobe i „kradzieży” sporej porcji danych – w tym danych użytkowników (m.in. loginy i zaszyfrowane hasła) przeczytałem już sporo, to dopiero wczoraj wieczorem dostałem oficjalny e-mail z informacją o tym zajściu…
Spis treści w artykule
E-mail: Ważne informacje o zresetowaniu hasła
Jak ogłoszono 3 października 2013, niedawno wykryto atak polegający na nielegalnym wtargnięciu do sieci firmy Adobe, w ramach którego osoba atakująca mogła uzyskać dostęp do Twojego identyfikatora Adobe ID i zaszyfrowanego hasła. Obecnie nie ma informacji wskazujących na nieautoryzowane działania na Twoim koncie.
Aby zapobiec nieautoryzowanemu dostępowi do Twojego konta, zresetowaliśmy Twoje hasło. Odwiedź stronę www.adobe.com/go/passwordreset_pl, aby utworzyć nowe hasło. Zalecane jest zmodyfikowanie także haseł we wszystkich witrynach, w których używano tego samego identyfikatora użytkownika lub hasła. Dodatkowo prosimy uważać na podejrzane wiadomości e-mail i telefony z prośbami o podanie informacji osobistych.
Wyrażamy głęboki żal w związku z wszelkimi niegodnościami, jakich doznają klienci w wyniku tego zdarzenia. Bardzo zależy nam na zaufaniu klientów, dlatego Dokładamy wszelkich starań, aby zapobiec podobnym zdarzeniom w przyszłości. W przypadku pytań można dowiedzieć się więcej na stronie alarmu dla klientów pod tym adresem.
Kopie wiadomości (w wielu językach) znajdziecie pod tym adresem
Alert bezpieczeństwa klienta
Dodatkowo w dokumencie oznaczonym jako „Alert bezpieczeństwa klienta” można przeczytać m.in.:
Zespół ds. zabezpieczeń firmy Adobe wykrył niedawno złożone ataki na naszą sieć, obejmujące między innymi nielegalny dostęp do informacji o klientach oraz do kodu źródłowego wielu produktów Adobe. Uważamy, że ataki te mogą być ze sobą powiązane. Intensywnie pracujemy wewnątrz firmy oraz z partnerami zewnętrznymi i wymiarem sprawiedliwości nad rozwiązaniem tego problemu.
- Problem z działaniem wtyczki Przelewy24 z najnowszą wersją WooCommerce, czyli (tymczasowo) wyłącz graficzną listę metod płatności na stronie potwierdzenia zamówienia - 1970-01-01
- Wiadomość od COPYTRACK w sprawie rzekomego naruszenia praw autorskich, czyli SPAM, a może nawet SCAM - 1970-01-01
- Kupiłem drona i co dalej, czyli krótki przewodnik po najważniejszych rzeczach, które musi znać każdy pilot drona - 1970-01-01