Envato Elements - pobierasz co chcesz, ile chcesz

Codzienność biznesowa nie jest łatwa. Ciągłe zmiany gospodarcze czy ekonomiczne powodują, że proces podejmowania decyzji jest coraz bardziej skomplikowany. Jak więc usprawnić ten proces? Co zrobić, żeby był on skuteczniejszy, a decyzje podejmowane były zawsze na czas?

Z pomocą przychodzą rozwiązania informatyczne, które umożliwiają pozyskiwanie przydatnych informacji z pozornie nic nie znaczących zbiorów danych. Ich poprawna analiza może przynieść realne korzyści i stanowić podstawę do podejmowania tych najważniejszych dla biznesu działań.

Decyzje biznesowe dzięki analityce

Analiza danych to proces weryfikacji, porządkowania i segmentowania danych, po to, aby wyłuskać informacje przydatne w przypadku podejmowania strategicznych działań biznesowych. Analityka może przydać się w każdej z dziedzin organizacji, przez sprzedaż i marketing po finanse i zarządzanie. W przypadku dużych firm i korporacji proces zbierania danych jest łatwiejszy. Firmy bowiem zatrudniają analityków i wykwalifikowanych specjalistów, a ze wszystkich oddziałów spływają terabajty danych. Organizacje takie, jeśli wykorzystają potencjał kryjący się w tych zbiorach, będą w stanie reagować na zachodzące zmiany szybciej niż konkurencja. Bowiem tylko dane zbierane z zachowaniem ciągłości i kompletności pozwolą na wyciągnięcie odpowiednich wniosków i odkrywanie nieznanych dotąd rynkowych zależności.

Analityka może przynieść wymierne korzyści także organizacjom z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Jedyną barierą dla mniejszych podmiotów będzie właśnie konieczność zebrania wystarczająco dużego wolumenu danych z dłuższego okresu. Rozwiązania analityczne są z reguły intuicyjne i proste w obsłudze, w związku z tym nie wymagają one posiadania przez pracowników specjalistycznych umiejętności i wiedzy. Oprogramowania analityczne pozwalają z powodzeniem przeprowadzać skomplikowane i wielopoziomowe analizy.

Analityka, czyli to, czego brakuje biznesowi.

Dlaczego analityka jest tak przydatna dla biznesu? Dzięki takim działaniom możliwa jest optymalizacja kluczowych procesów biznesowych, zwiększenie efektywności podejmowanych działań, wykrywanie nowych możliwości rozwoju biznesu czy błyskawiczna identyfikacja źródeł zagrożenia. Biznes wymaga bycia elastycznym, posiadania umiejętności dostosowywania się do aktualnych i przyszłych (jeszcze nie znanych) trendów. Wszystko to, umożliwia poprawę rentowności organizacji i umacnia dobrą pozycję wobec konkurencji. Pomimo tak dużego potencjału działań analitycznych, nadal stosunkowo niewiele organizacji traktuje analitykę jako ważny aspekt biznesowy. Z czego to wynika? Najprawdopodobniej z obawy, że analityka i proces gromadzenia danych to niezwykle skomplikowane działania, wymagające dużego wkładu finansowego i czasu.

Ważna przy zbieraniu danych jest ich kompletność.

Należy mieć na uwadze, że każda informacja wcześniej lub później może się przydać, dlatego nie należy pomijać wprowadzania żadnych danych, nawet jeśli w chwili obecnej nie są nam potrzebne. Bywają takie informacje, które wydają się być zbędne, nikomu nie potrzebne. Nie wolno jednak ulegać pokusie i ich pomijać. Biznes i otoczenie gospodarcze rządzą się swoimi prawami i bywa, że o przewadze konkurencyjne decydują niuanse , które większość spółek najzwyczajniej przeoczyła bądź uznała za nieistotne.

Biznes, aby się rozwijać potrzebuje szczegółowych danych na temat obecnej sytuacji, na temat prognoz rynkowych, konkurencji i przewidywanych zmianach w otoczeniu biznesowym przedsiębiorstwa. Wszystkie te dane spółki są w stanie uzyskać dzięki rozwiązaniom analitycznym. Trzeba tylko umieć je wykorzystać. Tylko i aż tyle.

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.
Janusz i Janusz skorzystali z promocji dla czytelników WebInsider.pl i zapłacili 80% mniej za księgowość internetową wFirma
WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera!