Codzienność biznesowa nie jest łatwa. Ciągłe zmiany gospodarcze czy ekonomiczne powodują, że proces podejmowania decyzji jest coraz bardziej skomplikowany. Jak więc usprawnić ten proces? Co zrobić, żeby był on skuteczniejszy, a decyzje podejmowane były zawsze na czas?

Z pomocą przychodzą rozwiązania informatyczne, które umożliwiają pozyskiwanie przydatnych informacji z pozornie nic nieznaczących zbiorów danych. Ich poprawna analiza może przynieść realne korzyści i stanowić podstawę do podejmowania tych najważniejszych dla biznesu działań.

Decyzje biznesowe dzięki analityce

Analiza danych to proces weryfikacji, porządkowania i segmentowania danych, po to, aby wyłuskać informacje przydatne w przypadku podejmowania strategicznych działań biznesowych. Analityka może przydać się w każdej z dziedzin organizacji, przez sprzedaż i marketing po finanse i zarządzanie. W przypadku dużych firm i korporacji proces zbierania danych jest łatwiejszy. Firmy bowiem zatrudniają analityków i wykwalifikowanych specjalistów, a ze wszystkich oddziałów spływają terabajty danych. Organizacje takie, jeśli wykorzystają potencjał kryjący się w tych zbiorach, będą w stanie reagować na zachodzące zmiany szybciej niż konkurencja. Bowiem tylko dane zbierane z zachowaniem ciągłości i kompletności pozwolą na wyciągnięcie odpowiednich wniosków i odkrywanie nieznanych dotąd rynkowych zależności.

Analityka może przynieść wymierne korzyści także organizacjom z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Jedyną barierą dla mniejszych podmiotów będzie właśnie konieczność zebrania wystarczająco dużego wolumenu danych z dłuższego okresu. Rozwiązania analityczne są z reguły intuicyjne i proste w obsłudze, w związku z tym nie wymagają one posiadania przez pracowników specjalistycznych umiejętności i wiedzy. Oprogramowania analityczne pozwalają z powodzeniem przeprowadzać skomplikowane i wielopoziomowe analizy.

Analityka, czyli to, czego brakuje biznesowi.

Dlaczego analityka jest tak przydatna dla biznesu? Dzięki takim działaniom możliwa jest optymalizacja kluczowych procesów biznesowych, zwiększenie efektywności podejmowanych działań, wykrywanie nowych możliwości rozwoju biznesu czy błyskawiczna identyfikacja źródeł zagrożenia. Biznes wymaga bycia elastycznym, posiadania umiejętności dostosowywania się do aktualnych i przyszłych (jeszcze nieznanych) trendów. Wszystko to umożliwia poprawę rentowności organizacji i umacnia dobrą pozycję wobec konkurencji. Pomimo tak dużego potencjału działań analitycznych, nadal stosunkowo niewiele organizacji traktuje analitykę jako ważny aspekt biznesowy. Z czego to wynika? Najprawdopodobniej z obawy, że analityka i proces gromadzenia danych to niezwykle skomplikowane działania, wymagające dużego wkładu finansowego i czasu.

Ważna przy zbieraniu danych jest ich kompletność.

Należy mieć na uwadze, że każda informacja wcześniej lub później może się przydać, dlatego nie należy pomijać wprowadzania żadnych danych, nawet jeśli w chwili obecnej nie są nam potrzebne. Bywają takie informacje, które wydają się zbędne, nikomu niepotrzebne. Nie wolno jednak ulegać pokusie i ich pomijać. Biznes i otoczenie gospodarcze rządzą się swoimi prawami i bywa, że o przewadze konkurencyjne decydują niuanse, które większość spółek najzwyczajniej przeoczyła bądź uznała za nieistotne.

Biznes, aby się rozwijać, potrzebuje szczegółowych danych na temat obecnej sytuacji, na temat prognoz rynkowych, konkurencji i przewidywanych zmianach w otoczeniu biznesowym przedsiębiorstwa. Wszystkie te dane spółki są w stanie uzyskać dzięki rozwiązaniom analitycznym. Trzeba tylko umieć je wykorzystać. Tylko i aż tyle.

(!) Zgłoś błąd na stronie | Lub postaw nam kawę :-)
LUTy dla D-Cinelike (DJI Mini 3 Pro, DJI Avata, OSMO Pocket) od MiniFly
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce
Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej
Gościnny artykuł sponsorowany