Własny sklep on-line to świetny pomysł na biznes. Aby był udaną inwestycją, warto założyć go wraz z ekspertem w tej dziedzinie.
Chociaż obecnie otwarcie takiej działalności jak sklep internetowy nie jest skomplikowane, to jednak nie wszystkie sklepy on-line osiągają sukces. Jego filarami są nie tylko atrakcyjna dla klientów oferta i przystępne ceny, ale również sama architektura sklepu oraz jego funkcjonalności.
Właśnie dlatego tym osobom, które chcą zacząć działać w branży e-commerce, rekomenduje się skorzystanie z usług ekspertów w zakresie zakładania sklepów on-line. To inwestycja, która się opłaca!
Spis treści w artykule
Dobry sklep internetowy – czyli jaki?
W sieci działa wiele sklepów internetowych, jednak tylko niektóre można określić mianem dobrych. Czym dokładnie jest dobry sklep internetowy?
Warto skoncentrować się przede wszystkim na jego budowie, czyli na tym, jak działa i jak wygląda, ponieważ te czynniki w najwyższym stopniu wpływają na zadowolenie z jego użytkowania.
Klienci lubią robić zakupy w sklepach, które mają czytelny układ, są łatwe w nawigacji, posiadają sprawnie działającą wyszukiwarkę, a także jasno i przejrzyście prezentują swój asortyment – duże fotografie i dokładne opisy mają tutaj duże znaczenie.
Warto także wskazać, że dobre sklepy internetowe to sklepy bezpieczne. Obecnie standardem jest już certyfikat SSL, który potwierdza, że połączenie ze sklepem jest szyfrowane – dzięki temu nie ma ryzyka wykradzenia kluczowych danych.
Także ważne są metody płatności dostępne w sklepie on-line – klienci preferują korzystanie z systemów płatności on-line, które pozwalają na prowadzenie szybkich przelewów. Dzięki temu zamówienie może być realizowane prędzej, a także zwiększa się bezpieczeństwo całej transakcji.
Dobry sklep internetowy powinien mieć także skuteczną reklamę – dzięki niej jego właściciel będzie mógł łatwo dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych konsumentów. Aktualnie najczęściej sklepy internetowe promuje się z wykorzystaniem marketingu w wyszukiwarkach internetowych, na przykład SEO – optymalizacji i pozycjonowania, a także kampanii linków sponsorowanych AdWords.
Ważne jest także reprezentowanie sklepu w mediach społecznościowych, w tym na Facebooku, co pomaga w budowaniu jego pozycji oraz wizerunku, a także zwiększa poziom zadowolenia klientów.
Oczywiście, to tylko kilka kwestii, które pojawiają się na drodze do zbudowania dobrego sklepu internetowego. W rzeczywistości jest ich znacznie więcej – właśnie dlatego rekomendowane jest skorzystanie z usług fachowców w tej dziedzinie.
Sklep internetowy – gotowy czy na zamówienie?
Swój sklep internetowy można założyć obecnie na dwa sposoby – można skorzystać z gotowych platform e-commerce, które dostarczają „szkielet” do sklepu on-line, ale można także zamówić sklep na miarę, czyli stworzony od podstaw zgodnie z życzeniami klienta.
Pierwsza opcja wyróżnia się przede wszystkim swoją prostotą i przystępnymi cenami na start – nie potrzeba wtedy posiadać specjalistycznej wiedzy, aby założyć własny sklep internetowy, ponieważ platformy pozwalają na skorzystanie z szeregu pomocnych narzędzi.
Na dłuższą metę takie rozwiązanie nie będzie jednak satysfakcjonujące – dobrze prosperujący sklep będzie wymagał zmian, które nie zawsze będą możliwe na wybranej wcześniej platformie. Warto też wskazać, że wymaga ona regularnych opłat, więc w dłuższej perspektywie czasowej może okazać się sporym wydatkiem.
Druga opcja to sklep internetowy stworzony na miarę przez firmy, które mają w tym doświadczenie. Także wykorzystują one w tym celu popularne rozwiązania e-commerce, ale posiadają wiedzę, która pozwala im na dopasowanie ich do indywidualnych wymagań klientów.
W rezultacie takie sklepy internetowe mogą działać jeszcze lepiej i pomagają swoim właścicielom w łatwiejszym dążeniu do zysków, chociaż wymagają wyłożenia większej sumy na start.
Gdzie zamówić dobry sklep internetowy?
Aktualnie w tworzeniu sklepów internetowych specjalizuje się wiele firm w Polsce. Swoim klientom mogą zapewnić pełne wsparcie zarówno w ramach zaprojektowania i uruchomienia sklepu on-line, jak również jego promocję z wykorzystaniem skutecznych metod e-marketingowych.
Usługi w tym zakresie oferuje między innymi firma IT Center, która działa w mieście Warszawa, ale obsługuje klientów także z innych miejscowości w Polsce. Zapewnia pełne wsparcie w stworzeniu sklepu on-line dla swoich klientów na bazie swojego autorskiego oprogramowania, a także popularnych rozwiązań gotowych, w tym platform Shoper oraz Magento.