Kilka dni temu zaraziłem kolegę Netflixem, i od wczoraj ma już swojego użytkownika na tej platformie. Z racji tego, że kolega jak ja od niedawna też korzysta z internetu mobilnego, to przy tej okazji pojawiło się pytanie o transfer, jaki usługa generuje – obraz żyleta, ale czy internet mobilny „bez limitu” za chwilę nie wyparuje i tym samym nie włączy się lejek, który skutecznie ten nielimitowany internet zablokuje…

Jakoś odtwarzania w Netflixie

Oczywiście jest to zrozumiałem pytanie, bo prawie każdy internet mobilny reklamowany jest jako ten bez limitów, to w rzeczywistości po przekroczeniu określonej puli gigabajtów w okresie rozliczeniowym często załącza się tzw. lejek, który w przypadku niektórych operatorów/usług sprawia, że od tego momentu internet mamy właściwie tylko z nazwy.

A raczej nie będzie zaskoczeniem, że oglądanie materiałów wideo przez internet – czy to YouTube, czy wspomniany Netflix – potrafi generować spory ruch, zwłaszcza gdy oglądamy w wysokiej rozdzielczości. Stąd często już bezpośrednio przy samym odtwarzaczu mamy możliwość wyboru rozdzielczości, w jakiej chcemy materiał oglądać.

Jednak w przypadku platform typu Netflix sporo osób (w tym ja) nie ogląda filmów z poziomu komputera i przeglądarki internetowej, tylko na dużym telewizorze. Stąd np. w przypadku usługi Netflix jakość materiału możemy ustawić, ale robimy to globalnie, w ustawieniach konkretnego użytkownika (np. w najwyższym pakiecie mamy 4 użytkowników sztandarowych + dziecko):

  • Konto -> Mój profil -> Ustawienia odtwarzania

Domyślnie aktywny jest tryb automatyczny, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by ręcznie ustawić wybraną jakość odtwarzania:

  • Niskie – podstawowa jakość wideo, do 0.3 GB na godzinę
  • Średni(e) – standardowa jakość wideo, do 0.7 GB na godzinę
  • Wysokie – najwyższa jakość wideo, do 3 GB na godzinę w jakości HD, 7 GB na godzinę w jakości Ultra HD

Z moim obserwacji wynika, że wariant automatyczny radzi sobie całkiem nieźle, ale warto wiedzieć, że można dokonać ręcznej korekty – niezależnie, czy chcemy wymusić mniejsze zużycie danych, czy też lepszą jakość materiału wideo.

(!) Zgłoś błąd na stronie

Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!

Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)