Kilka dni temu zaraziłem kolegę Netflixem, i od wczoraj ma już swojego użytkownika na tej platformie. Z racji tego, że kolega jak ja od niedawna też korzysta z internetu mobilnego, to przy tej okazji pojawiło się pytanie o transfer jaki usługa generuje – obraz żyleta, ale czy internet mobilny „bez limitu” za chwilę nie wyparuje i tym samym nie włączy się lejek, który skutecznie ten nielimitowany internet zablokuje…

Jakoś odtwarzania w Netflixie

Oczywiście jest to zrozumiałem pytanie, bo prawie każdy internet mobilny reklamowany jest jako ten bez limitów, to w rzeczywistości po przekroczeniu określonej puli gigabajtów w okresie rozliczeniowym często załącza się tzw. lejek, który w przypadku niektórych operatorów/usług sprawia, że od tego momentu internet mamy właściwie tylko z nazwy.

A raczej nie będzie zaskoczeniem, że oglądanie materiałów wideo przez internet – czy to YouTube, czy wspomniany Netflix – potrafi generować spory ruch, zwłaszcza gdy oglądamy w wysokiej rozdzielczości. Stąd często już bezpośrednio przy samym odtwarzaczu mamy możliwość wyboru rozdzielczości, w jakiej chcemy materiał oglądać.

Jednak w przypadku platform typu Netflix sporo osób (w tym ja) nie ogląda filmów z poziomu komputera i przeglądarki internetowej, tylko na dużym telewizorze. Stąd np. w przypadku usługi Netflix jakość materiału możemy ustawić, ale robimy to globalnie, w ustawieniach konkretnego użytkownika (np. w najwyższym pakiecie mamy 4 użytkowników sztandarowych + dziecko):

  • Konto -> Mój profil -> Ustawienia odtwarzania

Domyślnie aktywny jest tryb automatyczny, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by ręcznie ustawić wybraną jakość odtwarzania:

  • Niskie – podstawowa jakość wideo, do 0.3 GB na godzinę
  • Średni(e) – standardowa jakość wideo, do 0.7 GB na godzinę
  • Wysokie – najwyższa jakość wideo, do 3 GB na godzinę w jakości HD, 7 GB na godzinę w jakości Ultra HD

Z moim obserwacji wynika, że wariant automatyczny radzi sobie całkiem nieźle, ale warto wiedzieć, że można dokonać ręcznej korekty – niezależnie, czy chcemy wymusić mniejsze zużycie danych, czy też lepszą jakość materiału wideo.

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.
Młody Szymon pomógł tacie zapisać się do Newslettera WebInsider.pl i... teraz idzie popływać
WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Janusz i Janusz dzięki motywowi Divi od Elegant Themes koszą siano robiąc strony