Księgowość internetowa wFirma 80% taniej dla czytelników WebInsider.pl

Zgodnie z zapowiedziami (i przeciekami, być może nawet kontrolowanymi ;-)) Allegro zaprezentowało wczoraj swego rodzaju abonament, czy raczej ryczałt na dostawę – płacimy 49 zł i mamy rok przesyłek za darmo. Brzmi zbyt pięknie by było prawdziwe? I tak, i nie…

Allegro Smart!

Nowa usługa nazywa się Allegro Smart!, i w zamian za 49 zł rocznie (czyli 4,08 zł miesięcznie) Allegro weźmie na siebie koszty przesyłek z zakupami przez rok. Jest też wersja trochę tańsza, bo kosztująca 39 zł i obejmuje 6 miesięcy, więc zdecydowanie mniej opłacalna. Ale w marketingu często część pakietów tworzy się tylko po to, by podbić zalety tych, na których sprzedającemu najbardziej zależy.

Gdzieś widziałem porównania do Amazon Prime, ale to zdecydowanie porównanie na wyrost – nie dość, że koszt usługi jest całkiem inny (Allegro Smart! jest usługą duża tańszą), to i sam zakres zdecydowanie inny. Bo o ile w Amazon Prime mamy ekspresową dostawę „pod drzwi”, a do tego dostęp do kilku dodatkowych usług z portfolio firmy Amazon, to w przypadku Allegro Smart! – przynajmniej na obecną chwilę – dostawa realizowana jest pośrednio, czyli nie do naszych drzwi (z wyjątkiem listu poleconego), a do jednego z obsługiwanych punktów odbioru:

Na liście mamy:

  • Paczkomaty InPost
  • Paczka w Ruchu
  • Odbiór w placówce Poczty Polskiej
  • List Polecony (jedyna opcja bezpośredniej dostawy „pod drzwi”)
  • Odbiór w punkcie Żabka
  • Odbiór w punkcie Freshmarket
  • Odbiór w punkcie Stacje Paliw Orlen

Przydałby się tu jakiś kurier, albo choćby jakaś paczka pocztowa, bo choć jest sporo osób które sobie chwalą punkty odbioru „na mieście”, bo mogą do nich podejść „w dogodnym czasie”, czyli „w drodze z/do pracy/szkoły”, to ja jednak wolę przesyłkę pod drzwi.

Ale Allegro Smart! to nie tylko bezpłatna dostawa (do punktu odbioru), to również dodatkowe elementy (korzyści):

  • Nawet 365 dostaw na rok – obowiązuje przy zakupach za min. 40 zł od jednego sprzedającego
  • Zwrot gratis – zwrot gratis przesyłek Allegro Smart! przez Paczkomaty i Pocztę Polską
  • Smart! okazje – tylko posiadacze Allegro Smart! mają dostęp do specjalnej strefy wyjątkowych okazji
  • Jeszcze więcej monet – za zakup Allegro Smart! dostajesz 10 Monet na start
  • Priorytetowa obsługa – w Programie Ochrony Kupujących gwarantujemy zwrot pieniędzy w ciągu 2 dni roboczych

Pomijając opcję bezpłatnego zwrotu, co czasem może się przydać, to warto zwrócić uwagę na punkt pierwszy, który dla wielu osób nawet nie tyle, że nie będzie zaletą, co wręcz wadą. Powiedzmy, że limit wynoszący 365 przesyłek w roku (lub 180 w wersji na pół roku) raczej problemem nie będzie (nawet jeśli usługą „podzielimy” się ze znajomymi), bo to i tak 1 przesyłka dziennie, i to razem ze świętami i ogólnie dniami wolnymi.

Trochę gorzej wygląda minimalna wartość zamówienia – 40 zł od danego sprzedawcy. Na szczęście nie jest to limit na produkt, ale na łączną koszt produktów, które mamy w koszyku od danego sprzedawcy. Tak więc do zakupu drobiazgów nadal zdecydowanie lepiej sprawdzi np. AliExpress…

Ale to nie jedyne ograniczenia, a właściwie obostrzenia, które sprawiają, że obecnie tylko cześć produktów/sprzedających objęta jest tym programem:

5.Warunki ogólne:

  • wskaźnik poleceń (łapek w górę) na poziomie co najmniej 98% lub status Super Sprzedawcy zgodnie z regulaminem znajdującym się pod adresem: https://na.allegro.pl/smart-metody-dostawy
  • Allegro zależy na najwyższej jakości oferowanych usług, w szczególności na wysokim standardzie sprzedaży. Na powyższe składa się nienaganna obsługa Kupujących polegająca głównie na terminowym realizowaniu wysyłki i dostawy przesyłek oraz udzielaniu Kupującym niezbędnej pomocy i wsparcia po dokonaniu zakupu Towaru (np. podczas kontaktu z Kupującym w ramach Dyskusji);
  • terminowe regulowanie płatności za usługi świadczone przez Allegro.pl w ramach Allegro, w tym przypadku wyróżnienie Ofert usługą Allegro Smart! stanowi swego rodzaju nagrodę za rzetelne wywiązywanie się z zobowiązań względem klientów i Allegro.pl;
  • wszystkie (zarówno dotychczasowe jak i obecne) Oferty prezentowane przez Sprzedających w Allegro odpowiadają zasadom określonym w Regulaminie Allegro – Sprzedający nie otrzymał od Allegro.pl ostrzeżeń, w szczególności dotyczących składania przez niego propozycji dokonania zakupu poza Allegro lub w związku z reklamowaniem produktów i usług, które nie są oferowane w Allegro.

6.Warunki szczegółowe:

  • udostępnienie przez Sprzedającego w ramach Oferty co najmniej jednej z metod dostaw Towarów świadczonych przez Dostawców, których lista znajduje się pod linkiem: http://na.allegro.pl/super-sprzedawca-regulamin, których koszty dostawy pojedynczej przesyłki nie przekroczą kwoty wskazanej w tabeli znajdującej się pod tymże linkiem;
  • cena Towaru oferowanego przez Sprzedającego lub suma wartości Towarów zakupionych u danego Sprzedającego w ramach opcji „Kup Teraz” wynosi co najmniej 40 zł, a w przypadku Ofert z opcją Licytacji bez względu na wysokość ceny początkowej Towaru (decyduje końcowa wartość zakupów od jednego Sprzedającego w kwocie nie mniejszej niż 40 zł) – wówczas Allegro.pl zrefunduje Kupującemu koszty przesyłki w ramach metod dostaw Towarów świadczonych przez Dostawców, których lista znajduje się w pkt a powyżej,
  • określenie przez Sprzedającego polityki zwrotów Towarów poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza dostępnego na stronach Allegro: https://allegro.pl/afterSalesServiceConditions/returnPolicy/add i przypisanie ich do swoich ofert – w takim wypadku Allegro.pl udostępnieni Kupującemu odpowiedni formularz pozwalający zwrócić Towar w ramach Usługi Allegro Smart!. Jednocześnie zwrot środków pieniężnych Kupującemu powinien odbywać za pośrednictwem Operatora Płatności dostępnego w Allegro.

Do tego na początku 2019 pojawią się dodatkowe warunki, które będzie musiał spełnić sprzedawca, by jego oferty były dostępne w ramach programu:

  • Od dnia 1 lutego 2019 r. udostępnienie w danej Ofercie co najmniej dwóch form dostawy Towarów (automaty do paczek, punkty odbioru lub listy polecone) z metod dostaw Towarów świadczonych przez Dostawców, których lista znajduje się pod adresem https://na.allegro.pl/smart-metody-dostawy;
  • Od 1 lutego 2019 r. zadeklarowanie przez Sprzedającego w treści Oferty możliwości nadania Towaru w ciągu 24 godzin i jej faktyczne nadanie w wyżej wymienionym terminie;
  • Od 1 lutego 2019 r. udostępnienie Allegro.pl numeru przewozowego przesyłki (w „Moim Allegro” bądź w ramach „API Allegro”) dla przynajmniej 50% Transakcji (śledzenie przesyłki) oraz dla 98% Transakcji w terminie do końca 2019 r.

Co raczej oznacza, że o ile liczba ofert objętych programem Allegro Smart! zapewne i tak będzie rosnąć, to raczej nie ma co się spodziewać, że będzie to usługa dostępna masowo, u większości sprzedawców, i na razie jest to chyba jednak najsłabszy punkt oferty/usługi. Chyba, że z Allegro ostatecznie zostaną wypchnięci wszyscy mniejsi sprzedawcy…

Cebula i Janusze Biznesu i Marketingu

Choć uważam program Allegro Smart! za coś ciekawego, nad czym sam się zastanawiam, to dostrzegam też wady tego rozwiązania. I tak dochodzimy do punktu, który zastanawiałem się czy umieszczać w artykule. Ale uznałem, że może nie będę pisał wszystkiego co pierwotnie chciałem tu napisać, ale przynajmniej część opublikuje, bo w pewnym sensie może to tłumaczyć dlaczego zasady programu są jakie są, i, że nie tylko chodzi o chcę większego zysku.

Janusze Biznesu

Można sobie wyobrazić sytuację, gdy pomysłowy Janusz Biznesu uzna, że wystawi fikcyjny towar za kilka złoty, kupi go jego kolega, od Allegro zainkasują koszt przesyłki, może nawet „trochę wyższy niż normalnie” (jak zarabiać, to zarabiać ;-)) w zamian za prowizje od sprzedaży, która przy produkcie za kilka złoty będzie relatywnie niewielka.

A tu nie dość, że kwota pojedynczego zamówienia to 40 zł, a więc i prowizja trochę większa, to jeszcze limit przesyłek na konto (365 w roku), oraz tylko wybrane formy dostawy (w przyszłości nawet z potwierdzeniem nadania), i to jeszcze w kwocie nie większej, niż Allegro dla tych form ustala.

Oczywiście nadal można próbować coś uskubać, przynajmniej do momentu, aż podanie numeru listu przewozowego nie będzie dotyczyło przynajmniej 50% transakcji, a później nawet 98% (koniec 2019).

Janusze Marketingu

Zapewne też za chwilę pojawią się również wśród sprzedawców Janusze Marketingu, którzy kwalifikując się do programu Allegro Smart! dostosują koszt wysyłki tak, by pojawiła się stosowna ikona, również przy produktach za mniej niż 40 zł, ale ustawią system tak, że w jednym zamówieniu (jedna wysyłka/dostawa) da się kupić tylko jeden produkt.

Z tego co wiem, jest spora szansa, że Allegro Smart! może zadziałać nawet w takim przypadku, bo nawet jeśli system doda dla każdego produktu oddzielny koszt wysyłki, to sumaryczna kwota zamówienia od jednego sprzedawcy może przekroczyć 40 zł, a tym samym Allegro pokryje wszystkie płatności za wszystkie dostawy (wspierane w ramach usługi). Z tym, że wtedy z naszego limitu przesyłek (365 lub 180) zejdzie nie jedna przesyłka, a kilka…

Cebula

Konsumenci nadmiernie kombinujący, przez niektórych zwani cebulą również mają tutaj pewnego rodzaju pole do popisu, zwłaszcza, że z tego co gdzieś czytałem (może na Facebooku Allegro?) na razie sprzedawca nie będzie miał informacji o tym, czy kupujący skorzystał z usługi/programu Allegro Smart!, czy nie.

Limit 40 zł pewnie część osób zechce obejść tak, że do towaru kosztującego mniej niż 40 zł dołoży jakiś „zapychacz” z ofert sprzedającego, a po otrzymaniu paczki – zgodnie z prawem – dokona zwrotu (bezpłatnie w ramach Allegro Smart!) nadmiarowej części zamówienia.

Tu też pojawia się jeszcze jeden cebulowy bonus. Skoro sprzedawca nie wie, że kupujący skorzystał z programu Allegro Smart! to gdy będzie dokonywał zwrotu środków za zwrócone zamówienie automatycznie powinien zwrócić również koszty dostawy do kupującego, nawet jeśli on faktycznie tych kosztów nie poniósł (Allegro w imieniu kupującego pokrywa koszt dostawy).

Może 8,90 zł to nie majątek, ale gdy przemnożymy to przez 365 to mamy już 3248,5 zł, a więc 3200 bez pięćdziesięciu groszy w skali roku, już po odliczeniu kosztu abonamentu usługi/pakietu Allegro Smart!, co może być kuszące, zwłaszcza, gdy interes rozszerzymy na kilka(naście) kont… ;-)

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.
Janusz i Janusz zapisali się do Newslettera WebInsider.pl i... sobie chwalą
WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Roztańczona Karolina skorzystała z promocji dla czytelników WebInsider.pl i zapłaciła 80% mniej za księgowość internetową wFirma