I mamy kolejny przegląd tygodnia, tym razem – zgodnie z nazwą – będzie to faktycznie przegląd wydarzeń z mijającego tygodnia… ;-)

ads.allegro

W Allegro – na razie tylko w wersji na komórki, ale ma to się niebawem zmienić – pojawiły się reklamy kontekstowe, rozliczane w modelu CPC, czyli płacimy za każde kliknięcie użytkownika w naszą reklamę. Model znany choćby z Google AdWords, czyli reklam które pojawiają się w przypadku korzystania z wyszukiwarki Google, choć w przypadku ads.allegro ma to być proces w pełni zautomatyzowany, np. bez wprowadzenia słów kluczowych dla jednostek reklamowych.

Allegro tak zachęca użytkowników do swojej nowej usługi:

  • Dzięki usłudze Ads masz szanse zaprezentować swoją ofertę na pierwszym miejscu listy wyszukiwania Allegro.
  • Nie ma kliknięcia, nie ma opłaty. Nie ma też żadnych dodatkowych opłat, możesz zacząć od dowolnego budżetu.
  • Nie ma kliknięcia, nie ma opłaty. Nie ma też żadnych dodatkowych opłat, możesz zacząć od dowolnego budżetu.

Dodatkowo – podobnie jak w przypadku Google AdWords – na start możecie otrzymać bonus w wysokości 100 zł na pierwszą kampanie.

Więcej na temat nowej usługi znajdziecie na stronie ads.allegro…

Mapy HERE oficjalnie w Google Play

W Google Play pojawiła się aplikacja do nawigacji HERE (dawniej Nokia, teraz już raczej Microsoft) – wprawdzie nadal jeszcze w wersji beta, ale dzięki obecności w Google Play więcej osób może sprawdzić działanie HERE na swoim urządzeniu, bez konieczności pobierania i instalacji aplikacji z „innego źródła”.

Niewątpliwa zaletą nawigacji/map HERE jest możliwość pracy w trybie offline, co powinniście docenić zwłaszcza na wyprawach zagranicą (roaming), gdzie ceny internetu nadal – mimo sporych obniżek w ostatnim czasie – nie należą do najniższych…

Google Fit i ponad 100 nowych (typów) aktywności

Google stopniowo rozbudowuje swój „sportowy program monitorujący naszą aktywność fizyczną” (Google Fit) o nowe możliwości/funkcje. Wraz z niedawną aktualizacją w programie pojawiło się ponad 100 nowych aktywności. Oczywiście nie zadziałają one automatycznie – tu raczej tylko kroki, ale po treningu wystarczy wybrać odpowiedni typ aktywności i podać czas, by dopisać ją do naszego konta…

Adobe przejmuje serwis Fotolia

Przy okazji wpisu „13 przykładów skąd brać fantastyczne zdjęcia i grafiki do swoich projektów” wspomniałem o usłudze Rynek dostępnej w ramach Adobe Creative Cloud, dzięki której wszyscy abonenci/subskrybenci tej usługi (poza najtańszym planem – fotograficznym) otrzymują bezpłatny dostęp bazy zdjęć/grafik, wektorów, i innych elementów które można wykorzystać w swoich pracach.

Adobe nie próżnuje, cały czas stara się rozwijać swoją nową usługę (zwłaszcza bazę dostępnych elementów, która cały czas jeszcze nie oszałamia swoim rozmiarem), a przy okazji idzie na zakupi i przejmuje serwis Fotolia – chyba jeden z większych i popularniejszych (zwłaszcza u nas) banków zdjęć (ale i wektorów, krótkich filmów wideo) na licencji Royalty Free (ponad 34 miliony obrazów).

Serwis Fotolia ma zostać w obecnej formie, choć można się chyba spodziewać pewnej integracji z usługą Adobe Creative Cloud, choć raczej nie spodziewałbym się, że elementy z tego serwisu będą dostępne bezpłatnie w ramach abonamentu Creative Cloud ;-)

Zgłoś błąd na stronie

Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!

WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które - w miarę możliwości - spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. "linki partnerskie", co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte... :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.

Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!