I mamy kolejny przegląd tygodnia, tym razem – zgodnie z nazwą – będzie to faktycznie przegląd wydarzeń z mijającego tygodnia… ;-)
Spis treści w artykule
ads.allegro
W Allegro – na razie tylko w wersji na komórki, ale ma to się niebawem zmienić – pojawiły się reklamy kontekstowe, rozliczane w modelu CPC, czyli płacimy za każde kliknięcie użytkownika w naszą reklamę. Model znany choćby z Google AdWords, czyli reklam które pojawiają się w przypadku korzystania z wyszukiwarki Google, choć w przypadku ads.allegro ma to być proces w pełni zautomatyzowany, np. bez wprowadzenia słów kluczowych dla jednostek reklamowych.
Allegro tak zachęca użytkowników do swojej nowej usługi:
- Dzięki usłudze Ads masz szanse zaprezentować swoją ofertę na pierwszym miejscu listy wyszukiwania Allegro.
- Nie ma kliknięcia, nie ma opłaty. Nie ma też żadnych dodatkowych opłat, możesz zacząć od dowolnego budżetu.
- Nie ma kliknięcia, nie ma opłaty. Nie ma też żadnych dodatkowych opłat, możesz zacząć od dowolnego budżetu.
Dodatkowo – podobnie jak w przypadku Google AdWords – na start możecie otrzymać bonus w wysokości 100 zł na pierwszą kampanie.
Więcej na temat nowej usługi znajdziecie na stronie ads.allegro…
Mapy HERE oficjalnie w Google Play
W Google Play pojawiła się aplikacja do nawigacji HERE (dawniej Nokia, teraz już raczej Microsoft) – wprawdzie nadal jeszcze w wersji beta, ale dzięki obecności w Google Play więcej osób może sprawdzić działanie HERE na swoim urządzeniu, bez konieczności pobierania i instalacji aplikacji z „innego źródła”.
Niewątpliwa zaletą nawigacji/map HERE jest możliwość pracy w trybie offline, co powinniście docenić zwłaszcza na wyprawach zagranicą (roaming), gdzie ceny internetu nadal – mimo sporych obniżek w ostatnim czasie – nie należą do najniższych…
Google Fit i ponad 100 nowych (typów) aktywności
Google stopniowo rozbudowuje swój „sportowy program monitorujący naszą aktywność fizyczną” (Google Fit) o nowe możliwości/funkcje. Wraz z niedawną aktualizacją w programie pojawiło się ponad 100 nowych aktywności. Oczywiście nie zadziałają one automatycznie – tu raczej tylko kroki, ale po treningu wystarczy wybrać odpowiedni typ aktywności i podać czas, by dopisać ją do naszego konta…
Adobe przejmuje serwis Fotolia
Przy okazji wpisu „13 przykładów skąd brać fantastyczne zdjęcia i grafiki do swoich projektów” wspomniałem o usłudze Rynek dostępnej w ramach Adobe Creative Cloud, dzięki której wszyscy abonenci/subskrybenci tej usługi (poza najtańszym planem – fotograficznym) otrzymują bezpłatny dostęp bazy zdjęć/grafik, wektorów, i innych elementów które można wykorzystać w swoich pracach.
Adobe nie próżnuje, cały czas stara się rozwijać swoją nową usługę (zwłaszcza bazę dostępnych elementów, która cały czas jeszcze nie oszałamia swoim rozmiarem), a przy okazji idzie na zakupi i przejmuje serwis Fotolia – chyba jeden z większych i popularniejszych (zwłaszcza u nas) banków zdjęć (ale i wektorów, krótkich filmów wideo) na licencji Royalty Free (ponad 34 miliony obrazów).
Serwis Fotolia ma zostać w obecnej formie, choć można się chyba spodziewać pewnej integracji z usługą Adobe Creative Cloud, choć raczej nie spodziewałbym się, że elementy z tego serwisu będą dostępne bezpłatnie w ramach abonamentu Creative Cloud ;-)


- Paczka została wstrzymana z powodu braku numeru ulicy na paczce, czyli kolejny SMS z lewym linkiem (próba oszustwa) - 1970-01-01
- Notepad++ i wtyczka Linefilter3, czyli prosty sposób na filtrowanie treści, np. logów serwera, nie tylko na prośbę prokuratury ;-) - 1970-01-01
- Poważny danych wyciek z ALAB Laboratoria – do internetu trafiły nie tylko dane osobowe, ale też i dane medyczne, i choć już jest grubo, to ponoć tylko zapowiedź prawdziwego armagedonu - 1970-01-01