Envato Elements - pobieraj co chcesz, ile chcesz

Ostatnio jako „cichy i nieoficjalny konsultant” miałem okazję doradzać znajomej przy pracach nad blogiem firmowym, który dla dużej i międzynarodowej firmy – w której ona pracuje – wykonuje (nadal… ;-)) pewna agencja. Jak się szybko okazało agencja nie ma (chyba nadal) pojęcia o WordPressie, i niestety – dla nich – tym razem nie zadziałał model „nie da się”, bo każdorazowo szybko pokazywałem, że jednak się da…

Przy tej okazji niektóre takie „nie da się” sobie zanotowałem, i postanowiłem, że będzie z tego kilka – w większości krótkich – wpisów, tak by ew. inna agencja co się (nie) „zna”, a ma (tylko) plecy „gdzie trzeba” wiedziała, że się jednak da – oczywiście o ile skorzysta choćby z wyszukiwarki, bo w przykładzie opisywanym powyżej, to chyba nawet tego im się nie chciało (z)robić…

WordPress: link „zaloguj” i „wyloguj”

Jednym z problemów z jakim przyszło im się zmierzyć, była konieczność wstawienia w motywie (stopce) linków do zalogowania i późniejszego wylogowania się użytkownika – oczywiście wg nich jest to problem, pewnie już szukali jakiejś wtyczki… Ale postanowiłem przez koleżankę pokazać im, że się da, i to bez żadnej wtyczki – wystarczy trochę PHP.

Link do (za)logowania:

<?php echo '<a href="' . wp_login_url( get_permalink() ) . '" title="Zaloguj się">Zaloguj się</a>'; ?>

Link do wylogowania:

<?php echo '<a href="' . wp_logout_url( get_permalink() ) . '" title="Wyloguj się">Wyloguj się</a>'; ?>

A tu wersja uniwersalna, czyli „zaloguj się” dla niezalogowanych, i „wyloguj się” dla zalogowanych:

<?php
if ( is_user_logged_in() ) {
        echo '<a href="' . wp_logout_url( get_permalink() ) . '" title="Wyloguj się">Wyloguj się</a>';
    } else {
        echo '<a href="' . wp_login_url( get_permalink() ) . '" title="Zaloguj się">Zaloguj się</a>';
}
?>
(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.
Młody Szymon pomógł tacie zapisać się do Newslettera WebInsider.pl i... teraz idzie popływać
WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera!