Nazywanie kolejnych wersji systemu Android słodkościami na kolejną literę alfabetu ma w pewnym sensie swój urok, to z biznesowego (i logicznego) punktu widzenia wydaje się rozwiązaniem mało sensownym i… mało przyjaznym. W ten sposób Android dotarł do litery Q, czyli właściwie do końca alfabetu łacińskiego (tak, wiem… Fuchsia OS nadciąga ;-)), a raczej dublować go nie ma sensu. I to nie tylko dlatego, że patrząc na politykę (nie) aktualizacji telefonów przez producentów, szybko mogłoby się okazać, że niektóre telefony mają najnowszego Androida tylko z nazwy… Ale jest to też system nazewnictwa niezrozumiały przez wielu użytkowników, przynajmniej do momentu, aż im się nie wytłumaczy, by nie patrzyli na nazwy (Apple Pie, Banana Bread,  Cupcake,  Donut, Eclair, Froyo, Gingerbread, Honeycomb, Ice Cream Sandwich, Jelly Bean, KitKat, Lollipop, Marshmallow, Nougat, Oreo, Pie) a tylko na pierwsze litery i ich miejsce/kolejność w alfabecie. Wygląda na to, że do podobnych wniosków doszła ekipa odpowiedzialna za rozwój systemu Android (albo marketing ;-)), bo kolejna wersja systemu będzie się nazywać po prostu Android 10.

Android Q to po prostu Android 10

I moim zdaniem jest to zmiana bardzo dobra, która sprawi, że nawet nowi i/lub mniej związani z technologią użytkownicy tego systemu, nie powinni mieć problemów z odróżnieniem starszej od nowszej wersji systemu, co może też bardziej zmotywuje producentów do dbania o aktualizacje. Nie ma troski o dobro użytkowników telefonów, przez co na rynku jest masa urządzeń z najprzeróżniejszymi podatnościami, często bardzo poważnymi, to chociaż względy wizerunkowe – skoro nawet zwykły użytkownik telefonu będzie mógł relatywnie łatwo zaszeregować wersję systemu – coś zmienią w podejściu producentów telefonów (tak, nadzieja matką…).

Oprócz zmiany w podejściu do nazewnictwa systemu, zmienia się również (delikatnie) jego wizualna strona – nowo logo i nowa kolorystyka. Zielony napis „android” zmienił się w czarny, a do tego integralnym elementem logo stał się robot (jego fragment), który i tak był stałym elementem identyfikacji wizualnej tego systemu.

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!

Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!

Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Envato Elements - pobierasz co chcesz, ile chcesz