Nie jestem jakimś specjalnie istotnym – ze względu na budżet – klientem e24cloud, a wręcz przeciwnie, jestem prawie, że pasożytem, bo za kilka(dziesiąt) groszy miesięcznie korzystam z ich infrastruktury/usługi e24files (pliki w chmurze) do wykonywania kopii zapasowych niektórych stron – to kilka razy zdarzyło mi się “zareklamować” ich usługi przy okazji różnych wpisów, jak choćby na temat wykorzystania pamięć Simple Storage Service (S3) w systemie Linux (Debian/Raspbian).

Tym razem jednak nie będzie kolejnej “reklamy” – tym razem będzie o naszym rozstaniu, przynajmniej potencjalnym…

Gdy usługa w ciszy (Cię) zawodzi

Z usługi e24files (kompatybilna z S3) korzystam na potrzeby kopii zapasowych niektórych stron (stosuje zasadę podziału, więc każdy dostawca tego typu rozwiązań ma swój pęczek stron do obsłużenia), i działa(ła) ona w powiązaniu z innymi usługami i serwerami – w takim przypadku liczy się pewność, że każdy element układanki działa prawidłowo, gdyż w innym przypadku cały układ nie działa, w tym konkretnym przypadku system kopii zapasowych.

W niedzielę staram się nie pracować, tak samo jak staram się nie pisać wpisów na Webinsider.pl, bo to jednak też forma pracy  – jest to dla mnie dzień wolny (o ile nic się nie sp… ;-)), który jest o tyle cenny, że w mojej branży “w pracy” jest się właściwie cały czas…

Tym razem zamiast brać się za przyrządzanie “jajecznicy ze szczypiorkiem na śniadanie” musiałem usiąść do komputera, bo moją “awaryjną skrzynkę” zalały wiadomości o nieudanym procesie tworzenia kopii zapasowych, oraz niemożliwości zamontowania zasobu S3 (nie)działającego w ramach usługi e24files.

1. Trying to send backup file to S3 Service …
ERROR: S3 Service API: 503 Service Unavailable
2. Trying to send backup file to S3 Service …
ERROR: S3 Service API: 503 Service Unavailable
3. Trying to send backup file to S3 Service …
ERROR: S3 Service API: 503 Service Unavailable
ERROR: Step aborted: too many attempts!
One old log deleted
ERROR: Job has ended with errors in 30 seconds. You must resolve the errors for correct execution.

Informacja w panelu

Z racji tego, że informacje o problemach dostałem zarówno ze stron gdzie działa skrypt odpowiedzialny za tworzenie kopii, jak i z serwera który zarządza zmagazynowanymi plikami od razu uznałem, że to raczej nie problem “po mojej stronie” (za duży przypadek, a w takie z założenia nie wierzę), a coś nie tak po stronie dostawcy usługi (w tym przypadku e24cloud.com/Beyond.pl).

Po zalogowaniu się do panelu klienta przeczytałem, że:

Uwaga: do autoryzacji API i API e24files należy używać sygnatury w wersji 2 (Signature Version 2), wersja 4 nie jest w tej chwili wspierana

OK, fajnie, może to jest wyjaśnienie problemów – ale przyznam, że nie mam w zwyczaju logowania się do panelu każdej usługi z której korzystam do “porannej kawy” (której zresztą nie pijam), i skoro z usługą powiązany jest mój e-mail, to fajnie, by tego typu informacje były przesyłane na niego jak najszybciej – gdybym nie miał wdrożonego systemy powiadomień o każdej nieprawidłowości, to być może o problemie dowiedziałbym się za kilka dni, być może podczas próby odtworzenia jakiś danych z kopii zapasowej, która się nie wykonała…

[Aktualizacja 2016.08.08]

Poniedziałek bez alarmów

Na szczęście poniedziałkowy poranek zaczął się bez alarmów związanych z problemami z wykonaniem kopii zapasowej w usłudze e24files, więc w sumie dobrze, że postanowiłem sobie w niedzielę odpuścić modyfikację schematów wykonywania kopii zapasowych.

I powtórzę to co napisałem wczoraj – nie mam problemu z tym, że wystąpił jakiś problem w działaniu usługi, bo wprawdzie chciałbym, by taka sytuacja zdarzała się jak najrzadziej, ale wiem, że zawsze może się zdarzyć.

Problemem jest to, że informacja i usterce pojawiła się tylko w panelu zarządzania usługa, i to w sposób nie do końca oczywisty, bo zapewne nie każdy z klientów/użytkowników usługi wie co to są “sygnatury w wersji 2”, i z czym wiąże się “brak wspierania sygnatur w wersji 4”.

(!) Zgłoś błąd na stronie | Lub postaw nam kawę :-)
LUTy dla D-Cinelike (DJI Mini 3 Pro, DJI Avata, OSMO Pocket) od MiniFly
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce
Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej
Patryk