Wprawdzie fanem grup na Facebooku nie jestem (jak i samego Facebooka, czego nie ukrywam ;-)), to nie da się ukryć, że w dużej mierze przejęły one role, jakie jeszcze kilka lat temu pełniły fora internetowe (a wcześniej grupy dyskusyjne). Fora internetowe, choć proste w obsłudze, to jednak obarczone jakimś mitem wiedzy tajemnej, która jest niezbędna, by z nich korzystać. A tymczasem  z grup na Facebooku mogą korzystać dość swobodnie osoby, dla których – jak się czasem może wydawać – szczyt możliwości technicznych to zalogowanie się do Gmaila (czy Facebooka), co widzę choćby po kolejnych „perełkach” podsyłanych mi przez koleżankę, wprost z grup związanych m.in. z marketingiem. I choć nie ma tam za wielu możliwości, kolejne tematy generują coraz większy śmietnik, to mam wrażenie, że najważniejszą opcją (poza zabawą w moderatora) jest możliwość uczynienia grypy „elitarną”, poprzez ustawienie jej jako „zamknięta”, czy wręcz „tajna”. I właśnie w tym zakresie szykują się zmiany…

Ustawienia prywatności grup na Facebooku

W Facebooku chyba o tym widzą, bo choć pojawiła się zapowiedź, że niebawem zniknie możliwość ustawienia grupy jako tajnej, to nie oznacza, że tej funkcjonalności nie będzie. Wręcz przeciwnie – będzie, i to chyba dużo sensowniej niż ma to miejsce teraz, gdy podczas tworzenia grupy możemy zdecydować, czy będzie ona publiczna, zamknięta czy tajna:

Po wprowadzeniu zapowiadanych zmian będą dostępne dwa typy grup:

  • Publiczna – każdy może zobaczyć listę członków grupy, oraz przeglądać umieszczane tam posty
  • Prywatne – tylko członkowie grypy mogą zobaczyć listę członków, oraz przeglądać umieszczone tam posty

Jak widać z powyższej listy, nie ma grupy tajnej (ukrytej). A to dlatego, że jej rolę przejmie grupa prywatna (obecnie zamknięta), z nowym ustawieniem, decydującym o widoczności grupy:

Dzięki temu grupa prywatna (zamknięta) będzie mogła być widoczna na liście grup, lub z niej wykluczona, tak by o jej istnieniu wiedzieli (teoretycznie) tylko członkowie (tajna/ukryta).

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!

Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!

Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera!