Z racji tego, że w naszym sklepie internetowym znajduje się zestaw LUTów do profilu płaskiego D-Cinelike (np. nagrania z drona DJI Mini 3 Pro w trybie 10-bitowym), to od czasu do czasu na skrzynkę trafia zapytanie, czy korzystanie z takich LUTów jest skomplikowane, czy jednak poradzi sobie z nimi osoba początkująca. Zazwyczaj odpowiadam, że osoba początkująca niekoniecznie musi nagrywać w profilu płaskim, bo standardowe odwzorowanie kolorów i tak jest bardzo dobre w tym dronie, ale jak już chce, to nie ma problemu, bo korzystanie z LUTów jest proste.

Jak dodać LUT w programie Premiere Pro

Pomyślałem jednak, że trzeba w końcu się zmotywować, i przygotować krótki poradnik, jak można LUTy zaaplikować na materiał wideo. Przykład opiera się na programie Adobe Premiere Pro, który nie tylko jest płatny, to jeszcze jest to w pewnym sensie prawdziwy kombajn, co mogłoby stawiać pod znakiem zapytania sens takiego wyboru. Uznałem jednak, że nie tylko jego cena nie jest zaporowa, ale jednocześnie, jak pokażę, że nawet w tak złożonym programie dodawanie LUTów do wideo jest banalne, to będzie to dobry dowód na to, że jest to proste, i w mniej złożonych programach nie nie powinno być trudniejsze, a wręcz przeciwnie. Nie bez znaczenia jest też fakt, że po prostu “na co dzień” korzystam właśnie z Adobe Premiere Pro.

W przypadku Premiere Pro potrzebujemy skorzystać z panelu “Lumetri Color”, gdzie odbywa się całe “kolorowanie”. Jeśli panel nie jest widoczny, to trzeba go aktywować (Window -> Lumetri Color).

W tym momencie można już działać, ale dobrym sposobem – zwłaszcza gdy mamy więcej plików źródłowych – może być nienakładanie LUTów bezpośrednio na każdy plik, a skorzystanie z warstwy dopasowania, przez którą odgórnie nałożymy wybranego LUTa – wraz z ewentualnymi modyfikacjami – na materiał wideo.

Dlatego proponuję utworzyć nowy obiekt typu “adjustment layer” (warstwa dopasowania):

Wstawić go na oś czasu nad film (lub filmy), dopasować czas trwania (długość) do materiału, i na nim, korzystając z okna “Lumetri Color” wstawić wybranego LUTa.

W panelu “Lumetri Color” mamy 2 miejsca, w których możemy wczytać LUTa: “Basic Correction”:

Oraz “Creative”:

W obu przypadkach LUT wczyta się tak samo, tak samo “pokoloruje” on film (lub filmy). Natomiast mamy tu różne opcje związane z dalszym dostosowaniem wyglądu, co warto uwzględnić, jeśli chcemy dodatkowo modyfikować kolorystykę po wczytaniu LUTa.

I to właściwie tyle. Przynajmniej jeśli chodzi o wczytywanie LUTów… ;-)

(!) Zgłoś błąd na stronie | Lub postaw nam kawę :-)
LUTy dla D-Cinelike (DJI Mini 3 Pro, DJI Avata, OSMO Pocket) od MiniFly
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce
Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej
Patryk