Od kilku dni, podczas korzystania z systemu transakcyjnego w Nest Banku mój wzrok natrafiał na baner/komunikat z zapytaniem, czy planuje płacić karta płatniczą poza granicami UE. Jakoś tak niespecjalnie budziło to moje zainteresowanie, bo takich planów nie mam. Ostatecznie jednak postanowiłem sprawdzić, co ciekawego znajdę w rozwinięciu tego zapytania (ankieta, porada…).

Planujesz płacić kartą płatniczą Nest Banku poza granicami UE?

Instytucje finansowe – w tym i banki – od dawna mają po swojej stronie wdrożone różne procedury i mechanizmy pozwalające wykryć nieprawidłowości, zwłaszcza w kontekście kart, które często są przez przestępców brane za cel. Działa to różnie – nie zawsze (w porę) zaalarmuje, a czasem wygeneruje też fałszywy alarm. Dlatego często (zazwyczaj?) ostateczną decyzję podejmuj i tak człowiek, na podstawie m.in. sygnałów z tego typu systemów.

Nest Bank niewątpliwie też korzysta z tego typu rozwiązań, choć postanowił wdrożyć mechanizm, pozwalający poinformować bank, że użycie karty poza Unią Europejską – czyli w wielu przypadkach operacja nie tylko dość nietypowa, ale wręcz mogąca sugerować np. kradzież/sklonowanie karty – jest jak najbardziej w porządku:

Planujesz płacić kartą płatniczą Nest Banku poza granicami UE? Możesz nas o tym poinformować mailowo na adres: [email protected]

W zgłoszeniu mailowym wskaż datę wyjazdu i powrotu, a także nazwę kraju, w którym będziesz przebywał. Dzięki temu będziemy wiedzieli, że to Ty korzystasz ze swojej karty w trakcie Twoich dalekich podróży.

Nie wiem, jak to wygląda dalej, czy takie zgłoszenie trafia gdzieś do systemu (monitorującego), czy też pracownik koordynujący tego typu systemy ma np. żółtą karteczkę z informacją przy monitorze… W każdym razie rozbawiło mnie to, choć pomysł sam z siebie może i nie najgorszy… ;-)

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Revolut: Lepsze niż Twoje obecne konto bankowe
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Księgowość internetowa wFirma 80% taniej dla czytelników WebInsider.pl