Czekałem i się (chyba) doczekałem, czyli w końcu i do mnie zadzwonił ktoś – jak się wydaje po akcencie – z leżącego na wschód od Polski „biura naciągania klienta”. Tak więc zadzwonił do mnie typek ze wschodnim akcentem, z numeru 662 427 129 (662427129), podając się za pracownika XTB, gdzie (rzekomo ;-)) mam konto, by porozmawiać o moim rachunku, o moich inwestycjach. Co istotne, znał też przynajmniej część moich danych osobowych, bo od samego początku zwracał się do mnie po imieniu, a jeśli dobrze kojarzę, to coś tam więcej też wiedział, z czego chciał skorzystać, by się uwiarygodnić. Niestety – dla niego – źle trafił…
Oczywiście jego wschodni akcent był pierwszą lampką ostrzegawczą, bo tak się składa, że większość telefonicznych prób oszustw, o których się czyta i słyszy, to albo automaty, albo właśnie osoby „ze wschodnim akcentem”, to jednak nie można wykluczyć, że osoba np. z Ukrainy pracuje np. w call center XTB obsługującym Polskę. Co więcej, raczej nie powinno to dziwić, przy obecnej sytuacja (wojna, migracja). Druga lampka to jednak zbyt mocna komunikacja „po imieniu”, raczej niekoniecznie typowa, choć tutaj pewnie miało to wzbudzić moje zaufanie. A zadziałało odwrotnie.
Natomiast już czerwone światło po oczach (uszach) uderzyło, gdy poinformowałem, że z powodu braku możliwości weryfikacji nie będę udziałem żadnych informacji, oraz nie będę kontynuował rozmowy (może trochę szkoda, ale akurat nie miałem czasu…), „dżentelmenowi” zaczęły „puszczać hamulce”. Na tyle wyraźnie, że postanowiłem na koniec zagrać va banque, dodając do listy moich obiekcji również wschodni akcent mojego rozmówcy. I to było niczym czerwona płachta na i tak już rozjuszonego byka…
Oczywiście postanowiłem potwierdzić w XTB, czy to numer należący do nich, co okazało się o tyle trudne, że nie mają listy numerów, z których kontakt może nastąpić. Ale po weryfikacji już bezpośrednio na moim koncie, dostałem informację, że nie było dziś kontaktu ze mną. Tak więc XTB poinformowałem o prawdopodobnej próbie oszustwa, informuję – a właściwie to sotrzegam – również i Was…
- Home Assistant 2024.11, czyli „sekcje” domyślnym widokiem z opcją migracji, WebRTC oraz wirtualna kamera - 1970-01-01
- Black Friday w ZUS, czyli jest jeszcze kilka dni, by złożyć wniosek RWS i skorzystać z wakacji składkowych płacąc ZUS za grudzień 2024 - 1970-01-01
- Wakacje składkowe ZUS a zawieszenie działalności gospodarczej, czyli uważaj, bo być może nie będziesz mógł skorzystać (w 2024) - 1970-01-01
Witam,ja dziś również otrzymałam takowy telefon i pan ze wschodnim.akcentem poinformowal mnie że być może przez przypadek założyłam konto maklerskie demo.Pomimo braku jakichkolwiek wpłat firma zarobiła ogromną kwotę i teraz zgodnie z prawem konsumenckim postanowila mi te kwote wypłacić.Zaskocznie podwójne, bo po pierwsze nie zakladałam takowego konta a konta takie nie zaklada sie bez żadnej weryfikacji a poza tym kwota do wypłaty spora.
Również zadzwoniłam do Firmy XTB chcąc poinformowac i weryfikować zaistniałą sytuacje.
Również ostrzegam i pozdrawiam